tavainimene

Veel esimese maailma muresid

Posted in * by tavainimene on 06/10/2017

Kui põhiline kriteerium on kaamera, siis kas osta iPhone 8+ (“arvatavasti maailma parim mobiilikaamera kuni iPhone X tulekuni”) või LG G6 (“ka täitsa OK ja iPhone’ist üle poole odavam”) või HTC U11 (“hinna poolest kahe vahel ja mõne testija meelest parem”) või oodata ära Google Pixel 2 (“senisest number kahest pikk samm edasi, aga kahjuks samuti kallis”)? Ja missugust arvustusesaiti tasub usaldada? Gsmarena? Dpreview?

 

42 kommentaari

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kaur said, on 06/10/2017 at 07:35

    … siis ostagi kaamera. Väga hea kaamera + väga töötav telefon on väga odavam kui uus “tipp” nutikas.

    • tavainimene said, on 06/10/2017 at 10:59

      Aga kui tuleb olla püstolreporter, kes pildistab otse sotsiaalmeediasse ja kel pole aega mälukaardi ja Lightroomiga jukerdada?

    • Kaur said, on 06/10/2017 at 12:58

      https://nerdtechy.com/best-wifi-sd-card jne. Kui raha on, saab kõike. Kui raha pole, tuleb leppida, et kvaliteet on suvaline. Telefoni valik on ilmselt täiesti sekundaarne, kõik on umbes sama head.

  2. kristallkuul said, on 06/10/2017 at 08:39

    Ma soovitan usaldada Elisa värvikaid spetsialiste :D

    Aga miks mitte OnePlus 5? Sellel on 16 MP + 20 MP topeltkaamera (samamoodi vist lainurk- ja teleobjektiivi läätsed), lisaks 8-tuumaline protsessor, 64 GB mälu. Minu meelest tundub igati korralik telefon. Ei ole aiföön, seda küll, aga ma ise aiföönindust väga ei hindagi.

    • tavainimene said, on 06/10/2017 at 11:01

      :D

      Müüja ja tarbija huvid lähevad alati natuke lahku, mida teoreetikud ka ei räägiks pikaajalisest kliendisuhtest. Ei räägi keegi sulle ausalt oma toote nõrkustest.

    • tavainimene said, on 06/10/2017 at 12:09

      Mul on praegu muldvana aiföön. Khmm. iPhone 4s. Steve Jobsi aegne kontseptsioon ja disain. Suurus, mis istub ideaalselt nii kätte kui taskusse. Koostekvaliteet, mis elab üle kõik peale otsese tuumalöögi (ja selle testimiseks pole seni lihtsalt olnud võimalust). Kõik vajalik ja mitte midagi liigset, maitsekas ja väärikalt vananev nagu aristokraadi majapidamine. Ainult pildistamisvõimekuses kipub tal nooremale generatsioonile alla jääma.

      Käisin poed LG-d käes hoidmas. Jah, on küll lummavalt kirkad ja sügavad värvid, tekstide lugeja silma hellitavalt suur laiformaadis ekraan, lipulaevale iseloomulik jõuline kuid sihvakas figuur jne jne. Aga ma ei tea… ma ei ole absoluutselt fanaatiline õunausuline, aga see tundub ikka nii suur elumuutus …

    • kristallkuul said, on 06/10/2017 at 12:22

      Väga hea LG kirjeldus :D Ma mõnikord kardan, et äkki ma hakkan päriselus ka niimoodi rääkima…

      See ON elumuutus, aga mina tulin hiljuti iPhone 5 pealt Samsung A5 2017 peale ja see oli ikka väga positiivne muutus. iPhone’i puhul, mida aeg edasi, seda rohkem kipub olema sinna kanti, et maksad rohkem kui teiste brändide lipulaeva eest, aga saad vähem. Vaata sealt GSM Arena lehelt fotode kvaliteedi võrdlusi. Ei ole iPhone 8 Plus parem kui OnePlus 5.

    • akadeemik said, on 06/10/2017 at 12:47

      Olen ise pikaaegne fööni kasutaja (Üleminek oli kunagi Blackberrylt föönile ja see oli väga positiivselt elu muutev :D ) aga olen otsustanud, et 6s jääb mu viimaseks. Nädalapäevad tagasi pakuti 8 aga no…. see rahasumma hakkas mõistust röövima, pidades silmas, et see on siiski telefon, mitte auto või eluase. Androidimaailm on õunast tegelikult ette rebinud. Õunafööne hoiab vee peal suuresti bränd, mille eest inimesed ei kõhkle raha välja käia.

  3. Morgie said, on 06/10/2017 at 11:57

    Iisssand, mingiks rikkaks hakkasid vää?

    • Morgie said, on 06/10/2017 at 12:05

      Ainult pikslite arv ei ütle kaamera headuse kohta midagi. Aga kiidetakse ka Samsungi lipulaeva ja Sonyl oli midagi. Kõige targem – mine poodi ja tee näidistelefonidega proovipildistamist mõne kiusliku eseme peal. Lisaks – püstolreporteri puhul, kes samast telefonist pildi sotsiaalmeediasse tulistab, on telefoni sisu ja tarkvaraga ka olulised.

    • Morgie said, on 06/10/2017 at 12:25

      Kui ma oleks rõvedalt rikas, ma ostaks Pixeli, aga kui sul praegu on iföön, siis oleks mõttekas selle juurde jääda.

    • tavainimene said, on 06/10/2017 at 12:35

      Morgie, just meiesuguste jaoks on järelmaks välja mõeldud.

  4. tavainimene said, on 06/10/2017 at 12:37

    Ja samas ma saan aru, et õunandusel on sügavamat mõtet ainult siis, kui su arvuti on samuti Mac. Mida mul ei ole ega tule. Sest järelmaks või mitte, ega hulluks ei saa ka minna.

    • Morgie said, on 06/10/2017 at 15:05

      Ma tean küll, mis järelmaks on, aga telefoni eest isegi järelmaksuna palju 350 välja käia ei taha.
      Mul on Huawei P9. (Õige p9, mite laitt)Nii hea kaamera ei ole, nagu oli Nexusel, aga käib kah.
      Üldiselt tasubki vaadata eelmise aasta lipulaevu, neile võib veel opsüsteemi uuendus tulla, kaamerad on head, aga hind on odav. Ja et oleks kahe kaamera süsteem. Ja kasutajamugavuse huvides sõrmejäljelugeja.

    • Kaur said, on 06/10/2017 at 15:55

      MIKS, issanda nimel, on vaja kahte kaamerat?!?

      Ma saan aru, kui oled 15 ja pead oma kutiga päevapikkuseid kõnesid, aga täiskasvanud inimesele?!?

    • Morgie said, on 06/10/2017 at 16:03

      Rahune maha, Kaur. Ma ei pidanud silmas esikülje kaamerat – need on enamasti niikuinii sitad. Ma pidasin silmas, et telefoni tagumisel küljel on kaks kaamerat, mille koostöös sünnivad korralikud pildid.
      Vaata, inimesel on ka tegelikult kaks silma – juhul, kui sa seni ei teadnud.
      https://www.am.ee/Huawei-P9-test

    • Kaur said, on 06/10/2017 at 16:08

      Oo needust, ma lubasin eile sellele huawei tibile kirjutada. Aitäh, et meelde tuletasid.

      Maha rahuneda – ei kavatse. Kaamerad on 100 aastat ühe obektiiviga häid pilte teinud (tlr eksperiment tõestas, et kahte pole vaja), nüüd tuleb mingi hiina tootearendus ja sa päriselt arvad, et seda peaks tõsiselt võtma?!?

    • Morgie said, on 06/10/2017 at 16:11

      Üldse on tagakülje kaks kaamerat tänapäeval hea pildistamisvõimega telefoni otsides juba täielik standard, alla selle pole üldse mõtet vaadata. Postituses toodud telefonidel on see vist kõigil olemas.

    • Morgie said, on 06/10/2017 at 16:27

      Iphone 8 – on see odavbränd? Mingil põhjusel on ka neil tagaküljel kõrvuti kaks kaamerasilma. Kaks koostoimivat kaamerat on saanud standardiks, millel pole enam isegi uudisväärtust, see, et Huawei sellega (vist) esimesena välja tuli, ei vähenda sugugi selle süsteemi kasutamisväärtust.

    • Kaur said, on 06/10/2017 at 18:01

      Nii. Lugesin veidi ja Morgiel on õigus ja mina olin ajast mahajäänud. Ägedamad telefonid lähevad kahe objektiivi peale üle. Kas tulemus on parem pilt või mingid muud trikid – pole vist küll selge.

      https://www.theverge.com/2017/8/1/16074480/dual-camera-phones-2017-best-image-quality

  5. kristallkuul said, on 06/10/2017 at 13:03

    Õunte puhul olen aastaid kuulnud räägitavat mingist õudselt lihtsast tarkvarast ja menüüst. Ilmselt olen ma lihtsalt väga tark inimene, aga ma ei tunneta Androidiga mingit vahet. Android on sama mugav ja lihtne. Ma ei saa üldse aru, mille eest inimesed nõus nii palju maksma on.
    Föönid ahju!

    • tavainimene said, on 06/10/2017 at 13:26

      11 Reasons the iPhone Beats Android

    • kristallkuul said, on 06/10/2017 at 14:05

      Maitse asi, aga need põhjendused minu jaoks ei tööta. Minu jaoks tõesti on Androidi kasutamine sama lihtne kui iOSi kasutamine, ma ei tunneta vahet.

      Arvutiga ühildamiseks mul ka suurt vajadust ei ole. Kui saab nii, et telefonile juhe tagumikku ja pildid sel viisil kaustast arvutisse copytud, siis seda lihtsam. Samsungil on ka mingi Cloud, aga ma pole viitsinud seda uurima hakata, kuna õunapilvest mäletan neid lõputult tüütuid meeldetuletusi, et mälu on täis, mälu on täis… Ain’t nobody got time for this…

      Oma 350-eurost telefoni ostes oleksin sama raha eest saanud kasutatud iPhone 7, ja siis ka odavama otsa variandi, ilmselt 10 korda maha kukkunud. Nende kahe parameetreid võrreldes ei olnud 7-l vist ainsatki eelist. 4K video oli, aga see mind isiklikult ei kõneta.

  6. Ni said, on 06/10/2017 at 13:26

    LG hangub, kuigi kaamera on tõesti hea. Ostsin iPhone6, soovitan, hansapost müüb odavalt laojääke.

  7. Marge said, on 06/10/2017 at 14:02

    Samsung S7 Edge – vaga hea kaamera, kontrollitud :)

  8. Kaur said, on 06/10/2017 at 14:24

    Jeebus. Mul on tuttavaid, kes pildistavad telefoniga. Ja teevad täiesti uskumatult ägedaid pilte. Ka tehniliselt tugevaid, mitte vaid idee ja kompa mõttes häid. Ja telefonid on neil – no igatahes mitte iphone uued mudelid. Ausõna, kõik moodsad telefonid, mis pole päris alumine ots, on piisavalt hea kaameraga.

    Fotofoorumites käisid sarnased kaklused 10 aastat tagasi. “Tahan häid pilte, millist digikaamerat võtta?” Umbes 5 aasta eest jõuti sinna, et vastus on – võta ükskõik mis! Kõik on piisavalt head ja kaamera võimekuse taha su pildid ei jää. Mobiilimaailmas on praeguseks sama seis.

  9. tavainimene said, on 06/10/2017 at 15:40

    Mind on kerge lollitada.

  10. Marta said, on 06/10/2017 at 15:42

    Ma kasutan kuuendat aastat htc-d. Esimene oli M8, kolme aasta ja kahe märjaks saamise pärast hakkas kaamera vaid hello kitty filtriga e. Siis roosasid pilte tegema. Ostsin M9 ja nii igaks juhuks poordusin vanaga esindusse. Kui Telias öeldi, et garantii otsas, viska minema, siis esindus vahetas kaamera pikema jututa tasuta välja – olevat partii viga olnud. keegi teine on seda M8-t nuud juba veel 3aastat kasutanud ega kavatsegi veel vahetada. M9 kukkus mul täiesti uuest peast piima sisse, esinduses öeldi, et ostame tagasi 27 euroga või viska lupsu, tel on seest nii kõrbendud, et muud teha ei kannata. Ma otsustasin, et ma parem siis viskan lupsu. Kuivas ära,

    • Marta said, on 06/10/2017 at 15:47

      St, tel kuivas ära, erkraanil on õrnalt hele laik, kuid töötab törgeteta siiani, ma juba ootan, et sureks maha, ostaks uue htc, selle u-ga. Töötelefon on iphone, ei kurda, aga vaimustust ka ei tekita, fotode pealt mina vahet ei näe. Targad ütlevad, et iphone on muulijatele ja pealtkuulajatele sada korda raskem, kui android, aga eks seda peab siis ise otsustama, palju sul valgustkartvaid jutte on.

    • Marta said, on 06/10/2017 at 15:48

      Muukijatele* ja muud trükivead, sry

    • Marta said, on 06/10/2017 at 15:52

      St, htc on tohutult töökindel, ei jookse kokku, kiirus ja jõudlus jms, ei kaota iseenesest midagi kuhugi, jms. Ja ma iial ei ostaks odavat telefoni/ arvutit jms, närvirakud ja aeg jms, muidki asju, mille peale närvi minna.

    • Kaur said, on 06/10/2017 at 16:03

      Mul on olnud iphone, htc, samsung. Ühel lapsel on samsung, teisel lg, kolmandal mingi odavbränd. Kaasal on Sony. Opsüsteemidest apple, windows phone, android. Osad olid tippmudelid – töötasin firmas, mis arendas mobiiltelefonide peale softi, eks. Laste omad on suvakad odavad. Eenda praegune on mitu aastat vana ja ostetuna vist 300. Vahepeal kasutasin nutika asemel nupukat.

      Moraal?
      NAD KÕIK TÖÖTAVAD.
      Kiired, stabiilsed, mugavad, loogilised, ilusad.

      Kõige rohkem olin rahul win phone htc-ga.

      Jutt, et odav telefon kulutab närve või aega või mis, on … ma ei tea mis. Uid. Ulm. Soovmõtlemine, et kulutatud raha läks asja ette.

    • Morgie said, on 06/10/2017 at 16:23

      Windows Phone meeldis mulle ka, väga loogiline opsüsteem. Sellele polnud lihtsalt isegi kõige elementaarsemaid rakendusi.

  11. nodsu said, on 06/10/2017 at 16:02

    teemaväliselt, aga postitusega seotult: Marca blogirullis lühikokkuvõtet nähes lugesin “Kui põhiline kriteerium on maakera…”

  12. tom said, on 06/10/2017 at 22:42

    Pildistamisfännist kaasal on Google Pixel, ta väga rahul. Odavam kui IiPhone ja samas Androidipõhine, mis minu jaoks suur pluss. Video kvaliteet suurepärane.

  13. Lõbusad lugemised | Läbikäigu K said, on 07/10/2017 at 02:13

    […] tegin lahti sellega, kui Tavainimene kirjutas (telefoni valimisest): “Kui põhiline kriteerium on kaamera …” ja mina lugesin […]

  14. mustkaaren said, on 07/10/2017 at 09:19

    Ma ei ole pädev inimene rääkima, milline telefon on vastupidav, sest lapsed on kõik varem või hiljem puruks kukutanud v istunud, aga kuni selleni töötasid kõik normaalselt. Praegu, kui nad juba suuremad on, on vanemal tytrel Huawei P9 Lite, mul endal Honor 8. See viimane on väga kiire taibuga, fotokas 2 silmaga ja palju parem kui kõigil eelmistel, mitu automaat- ja manuaalrezhiimi.

  15. mustkaaren said, on 07/10/2017 at 09:20

    P.s. ja mitte raha lauale, vaid ikka sideoperaatori lojaalse kunde järelmaks st tähtajaline leping. Ega ma mõni rikkur pole, ma maksan korraga ainult pillide eest.

  16. Anomaalica said, on 09/10/2017 at 13:22

    ainukesed kriteeriumid mille järgi vallida on more and faster , siis on hea :)

  17. Kaur said, on 10/10/2017 at 07:01

    Mis siis sai? Sa reaalselt ostsid mingi telefoni või ei?

    Kui sul on konkreetset tehnilist vidinat vaja, siis ma lähen kohe USA-sse. Mõned asjad on seal ligi 2x odavamad. Mu oma fotokad ja objektiivid on kõik B&H-st ja laste elektrika mänguasjad fry’st. Nii et anna teada, kui midagi vajad.

  18. tavainimene said, on 12/10/2017 at 12:40

    Otsustasin ohates, et aasta lõpuni ajan läbi vana telefoni ja laenatud peegelkaameraga. Aga aitäh pakkumast!

    • Kaur said, on 12/10/2017 at 13:23

      Lugejad laigivad!!!


Lisa kommentaar

