tavainimene

Ühest kohast teise

Posted in * by tavainimene on 20/09/2018

Kui Eesti reisirongides on istmetel kummalise kujuga seljatugi, siis Läti omades on istme põhi veidralt kühmjas. Ennast mugavalt selle otsa sättida — ei, sündsuse huvides vaikigem.

Ja kui te arvasite, et Eestis on kõik kallis ja Lätis odav, siis tulge ja külastage Jurmalas seda kohvikut, kus seitsmeeurone quiche on kasinalt seitsmesentimeetrise läbimõõduga ning joogipalve “lihtsalt vett” peale tuuakse teile 0,3 liitrine pudel Itaalia aquaminerale’t, mis, nagu hiljem arvelt selgub, sisaldab ilmselt kullatolmu ning on Toscanast Vidzemesse toimetatud spetsiaalselt selle pudeli jaoks renditud eralennukiga. Ffõhh. Ma kiusu pärast ei ütle selle koha nime. Aga kui te leiate Tripadvisorist kommentaari “most unimpressive food, wildly overpriced, staff was busy minding their own business“, siis see võib olla see.

Tore on aga, et ilm on täiesti suvine ja lätlaste aedades taasõitsevad maasikad. Randa jalutama ma kahjuks ei jõudnud. Sellegipoolest teatas telefonis omaalgatuslikult aktiveerunud terviseäpp entusiastlikul toonil, et ma olevat täna “oma eesmärgi saavutanud”. Kust teab äpp minu eesmärke — pole aimugi. Samuti pole aimu, kuidas need 10 000 sammu kokku tulid. Ilmselt jälitab mind mingi mobiilivargast ninja, kes käib mu telefoniga jooksuringe tegemas. Või on kuskil Haigekassa infosüsteemis virguv tehisintellekt leidnud, et ma ei võta treppe ja tõuse küllalt kebja sammuga, ning püüab nüüd mus süütunnet tekitada.

8 kommentaari

Subscribe to comments with RSS.

1. Kaur said, on 21/09/2018 at 08:52

Jurmala peaks olema vene-juudi maffia pesa, nii et minu arust on sinu kogemus täiesti ootuspärane. Ma ise käisin seal viimati 15 aastat tagasi mingil saunapeol ja juba siis me (eestlased) vaatasime ringi nagu “midaaaa äää??”.

Äppidega on lihtne – need mitte ei tea, vaid seavad eesmärke. Sa hakkad alateadlikult käituma nii, et saaks rohkem laike ja südamekesi ja värke ja et sinu äpp oleks sinuga rahul. “Life hack: If you eat cookies fast enough, fitbit thinks you’re running.”

2. tavainimene said, on 22/09/2018 at 07:00

Seda vene maffia värki tunnistasid kohalikud ka.

Elamused jätkusid Riias. Olin booking.comi kaudu kiirustades broneeringu teinud, vaadates ainult asukohta ja hinda. Kui ma näidatud aadressil kohale jõudsin, tundus esialgu, et tegu peab olema mingi eksitusega, sest see maja polnud küll mingi hotell. Aga. Hatuse välimusega pime sisehoov, millel oli kollane silt “Autoskola”, varjas ka väikest klaasust, millel oli paberist rebitud silt “Hotel” ja “sorry no rooms”. Hotell koosneb kolmest toast ja perenaisest. Perenaise eksterjööri ja hotelli interjööri pole võimalik kirjeldada ühegi muu sõnaga kui “Gogoli disko”. Šikk-modern, härrased vannutatud mehed! Aga asub ta tõesti nii keskuses kui üldse saab ja hommikusöök lubati serveerida voodisse :D

• Kaur said, on 22/09/2018 at 07:52

Käisime paar nädalat tagasi kogu perega Riias. Mul kaasa hakkas suvel giid-bussijuhiks ja saalib nüüd pidevalt Tln – Riia vahet ja tahtis nüüd meile endale ka näidata, mida Põhja-Lätis ägedat on. Mine siis samuti loomaaeda! Ja Siguldasse bobirajale!

Me oleme kõik sihuksed ööbimised teinud airbnb-s, alati on väga lahedad elukohad sattunud.

• nodsu said, on 24/09/2018 at 23:21

airbnb on üksi reisides sageli märksa kallim kui booking.comi variandid.

Aga meil läks üks booking.comi kaudu bronnitud korter Riias sel moel vett vedama, et kõigepealt ei võtnud omanik üldse toru, kui ma üritasin välja selgitada, kuidas me võtmed saame. Ja kui ma lasin lõpuks ühel trupiliikmel talle vene keeles helistada, väitis, et tal kukkunud seal korteris lagi sisse. Jäigi Riias ööbimata, sõitsime sutsti hommikul sinna ja õhtul tagasi.

3. mustkaaren said, on 23/09/2018 at 21:40

Aga Riia Botaanikaaeda?
    Kus ma ise käinud pole, soovitan heas usus, et on lõuna pool, suurem, ilusam, soojem, õitsvam.

• Kaur said, on 23/09/2018 at 23:25

No ei pruugi. Kõige nunnum botaanikaaed, mida ma olen näinud, on maailma kõige põhjapoolsem – Tromsös.

• Kaur said, on 23/09/2018 at 23:27

Kusjuures sinna oli tassitud taimi igasugu ootamatutest kohtadest. Himaalaja lillede kollektsioon, näiteks. Parasvöötmes need külmaga harjunud lilleksed ei kasvavat, soe ja värk. Aga sub-arktika sobib mägimaastiku taimedele hästi!

• nodsu said, on 24/09/2018 at 23:19

Üks mu bioloogist sõber, kes käib igal pool, kuhu satub, botaanikaaias ära, väidab, et tema seninähtutest on Tartu oma parim. Üks hea omadus pidi just olema see, et väikese maa peale on palju ära paigutatud, ei pea ennast segaseks jooksma.