tavainimene

Juhtus

Posted in * by tavainimene on 23/04/2018

Midagi tõeliselt kirjapanemisväärset ei ole ma vahepeal korda saatnud, ainult janti ja jaburdust, mis tabloididel paigutuks rubriiki “Kirev maailm”. Näiteks õnnestus mul täiesti ootamatult ja esimest korda elus saada pähkliallergia atakk. Tempel mällu: sellistel puhkudel helista hädaabinumbril enne, kui su keel nii üles paistetab, et sa ei suuda enam hääldada sõna “pähkel”. Ja varu ravimikappi Tavegyli ja külmkappi jääkuubikuid, mida kiirabi saabumiseni imeda.

Kaks päeva hiljem, kui mu nägu oli ikka veel paistes, aga juba äratuntav, avastasin õhtul oma vetsu-duširuumi soojaks köetud põrandalt hubaselt kerra tõmbunud nastiku, kes minu kõssitamisele reageeris sisina ja pealöökidega. Ma tean, et nad elavad kuskil vundamendi sees, ja sellega olen ma valmis leppima, aga ma ei ole nõus omaenda kodus kummikutega duši all käima. Järgnes närvekõditav maojaht, mille käigus paljud tuttavad said võimaluse hiilata — telefoni teel, turvalisest kaugusest — soovitustega, milles tohutu teravmeelsus ja täielik kasutus üksteist vahvalt üle trumpasid. Lõpuks õnnestus nastik purki ajada ja majast välja toimetada.

Et nagu mis veel, küsin ma.

Advertisements

24 kommentaari

Subscribe to comments with RSS.

  1. KK said, on 23/04/2018 at 12:36

    Nastik toas :)

  2. Morgie said, on 23/04/2018 at 13:16

    Aww, nastik!
    Aga jah, allergiarohi peab pmst taskus kaasas olema. Jube loll oleks maha koolda mingi õielillekese või pähklikese pärast, kui ometi esmaabi on võimalik.
    Ja kas sul esmaabi sms ei ole aktiveeritud?
    https://sms.112.ee/SMS112/sms112login.dot

    • tavainimene said, on 23/04/2018 at 16:21

      Tuleb vist aktiveerida…

  3. kaur said, on 23/04/2018 at 18:51

    Ee ää mäh? Miks on vaja see võimalus AKTIVEERIDA? Miks ei või see lihtsalt sirgelt igal telefonil võimalik olla???

    • KK said, on 24/04/2018 at 09:48

      Helistamisvõimalus ongi aga see teenus oli minu meelest kuulmis- ja kõnepuudega inimestele. Aktiveerid, st isikustad oma numbri.
      Teine teema on see, et alles nüüd saab 112 tiim sind positsioneerida. Siiani ei olnud see võimalik.

    • hm said, on 24/04/2018 at 20:35

      Aga kuidas nad positsioneerivad? Lugesin ka kunagi hiljuti, et Androidide asukohta saab häirekeskus nüüd automaatselt välja peilida, kuid alles mõni nädal tagasi seisin keset Tartu kesklinna ja üritasin Tallinnas istuvale häirekeskuse töötajale seletada, kus Tasku keskus asub (ei tea mina, kas ta on Soola või Turu tänava aadressiga, või Narva mnt. üldse). Kas ma peaks ka kuskil mingisuguse linnukese tegema või 112-äpi alla tõmbama ( :)) )?

    • Kaur said, on 24/04/2018 at 21:59

      Mõttekäik, et häda-abiga kontakti saamiseks pead sa enne, ennetavalt, midagi tegema, tundub täiesti saatanast.
      Igasuguse loogika vastu.
      Neil peaks lihtsalt kõik, KÕIK kanalid lahti olema, midapidi nendega ühendust võib saada.
      Mis pagana vahe on, kas SMS-i saadab kõnepuudega inimene või kestahes muu???

      Ilmselt on seal mingi knihv, millest me ei saa aru.

      Kagu-Aasias olla see häda, et häda-numbritele tehakse tühje kõnesid.
      Miks?
      Sest kui telefone (turul) müüakse, siis see on kõige lihtsam viis testida, et telefon tõesti töötab…

    • Morgie said, on 25/04/2018 at 22:14

      Kui sa selle teenuse aktiveerida, siis ei olegi vahet, kas sul on kõnepuue või ei ole.
      Aga miks vaja? Sest nii lihtsalt on. Võib-olla sellepärast, et lühinumber. Või just positsioneerimise huvides.

    • Rents said, on 28/04/2018 at 08:39

      Ehk selle ise aktiveerimisega annadki oma nõusoleku positsioneerimiseks ka?

  4. epp said, on 24/04/2018 at 17:07

    Oo, tere tulemast Ussid Majas klubisse! Mul oli möödunud suvel üks elutoas, sihuke nooruke. Õnneks nastiku-tüüpi, mitte lõgismadu. Ajasin teist jupp aega taga, enne kui liblikavõrku püütud sain, ja loodusesse tagasi. Mingisse purki pole siinsed roomajad elu sees nõus sisenema, ämbristki vonklevad välja.

    Pähkliallergia osas tunnen kaasa, see on üks ohtlikemaid. Soovitan väga ettevaatlik olla ja miskit kaasas kanda, mida ataki korral alla neelata või sisse torgata. Mul on attakkidega kogemusi. Muna-allergia. Paiste ei lähe, hakkad niisama enam-vähem ära surema, kui munamolekul keelele satub.

    Aga see esmaabi sms – ma ei tea. Ma olen vist vanamoodne. Ei taha, et keegi kusagil kogu aeg jälgib, kus ma olen.

    • Kaur said, on 24/04/2018 at 22:00

      Sinu tahtmisest ei olene siin küll midagi. Kahjuks.

    • epp said, on 24/04/2018 at 23:57

      Oh, Kaur. Oli sul nüüd vaja mu illusiooni purustada, jälgimise kohta…

    • Morgie said, on 29/04/2018 at 14:47

      Minu teada kogu aeg ei jälgi sind keegi, pole selliseid ressurssegi, aga positsioneeritakse siis, kui oled hädaabi SMS-i saatnud.

    • Kaur said, on 29/04/2018 at 23:49

      Lõdvalt et on ressursse.
      https://www.theverge.com/2017/11/21/16684818/google-location-tracking-cell-tower-data-android-os-firebase-privacy
      “… all kinds of Android phones and tablets have been collecting the addresses of nearby cellular towers and sending the encrypted data to Google’s push notifications and messaging management system when connected to the internet. It’s a practice that customers can’t opt out of.”

      Üldiselt on praegu arukas eeldada, et su telefoni ja nutikella tootja teab, kus sa olnud oled. Facebook ja google ilmselt ka. Uuemate autode puhul auto tootja ka. Veidi vähem täpsemalt teavad su asukohta kõik interneti-teenused, mida sa regulaarselt kasutad. Ja nad kõik jagavad seda vajadusel… kõigile, kes veenvalt küsivad.

    • nodsu said, on 02/05/2018 at 15:59

      noh, see eeldab, et inimesel on pidevalt kaasas kantav nutiseade. mis enamikul nüüd ongi, aga mitte siiski kõigil. mul ei ole ja ma tean päris mitut, kellel ei ole, kuigi nad kuuluks muude omaduste poolest nagu sellesse ühiskonnagruppi, kellel peaks olema.

  5. nodsu said, on 24/04/2018 at 20:54

    kas pmst peaks siis igaüks igaks juhuks allergiarohtu kaasas kandma, juhuks, kui sama ootamatult välja lööb?

    • epp said, on 24/04/2018 at 21:23

      Ei, ma ei arva, et igaüks. Lõppude lõpuks kõige vastu ju ennast kindlustada ei saa – siis peaks ju AED aparaati kah kaasas tassima =) Ma pidasin silmas neid, kes teavad, et neil mingi tõsine allergia on, millega võid siit ilmast minna, kui väga ruttu abi ei saa. Pähkliallergia on üks peamisi selliseid.

  6. lendav said, on 24/04/2018 at 22:35

    Palun vabandada mu lolli küsimust, aga selline allergia ei löö täiskasvanul äkki välja (kui enne pole olnud?) Ma ei tea endal mingeid erilisi allergiaid olevat, kas peaks kartma? Mõingad allergiad küll avalduvad elu jooksul hiljem, olen seda oma suguvõsas näinud. Aga kui ma siiani olen pähkleid vabalt süüa saanud, siis nad ju ei tapa mind äkki ette hoiatamata?

    • epp said, on 25/04/2018 at 00:04

      Lendav, ma mõtleks sama, et täiskasvanul ei löö (toidu)allergia äkki välja, kui just niimoodi mu enda oma välja poleks löönud. Täiskasvanueas, täpsemalt keskeas.

    • nodsu said, on 25/04/2018 at 00:17

      a huvitav, miks see juhtub? kas elu jooksul jõuab mingit iks asja piisavalt akumuleeruda, et immuunsüsteem närvi läheks?

    • epp said, on 25/04/2018 at 03:08

      Nodsu, täiskasvanueas välja löövat toiduallergit pole piisavalt uuritud, et tekkepõhjus teada oleks.
      Siin üks artikkel paljudest:
      https://www.allergicliving.com/2016/01/19/when-allergy-strikes-an-adult/

  7. Morgie said, on 29/04/2018 at 14:45

    Ka mesilasemürgi allergia võib täiskasvanueas ootamatult välja lüüa, kui ka enne ei olnud seda.
    Allergiarohu kaasaskandmine on oluline – lisaks neile, kes teavad juba endal mõnda ohtlikku allergiat olevat – ka neile, kes elavad üksildast elu maal metsa sees või liiguvad sarnases keskkonnas palju üksinda. Ehk siis neile, kellel on suurem tõenäosus sattuda hätta nii, et pole kedagi appi kutsuda.

    • mustkaaren said, on 10/05/2018 at 07:00

      Samas, keskealise jaoks on suuremaks terviseriskiks maastikul nt puugid, kelle levitatavaid nakkusi peale borrelioosi perearstid määrata ei suuda, aga mis teevad elu väga ebamugavaks.
      Muud nähtused ja ohud pole eriti kõneväärt.

  8. Kaur said, on 10/05/2018 at 10:12

    Ülemäärane sport on (keskealise jaoks) hullem kui puugid.


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: