tavainimene

November

Posted in * by tavainimene on 07/11/2017

Käisin noorsooüritusel. Kummaline kogemus. See oli selline organiseeritud noorte üritus — noorsootöötajate poolt organiseeritud –, mis pretendeeris justkui noorte hääle esindamisele. Aga minul on jätkuvalt tõsine kahtlus, kas noortekeskustes käivad noorsootöötajate poolt organiseeritud saamas need päris õiged ja autentsed noored. Tegelikult, kui ma kuulasin, kuidas nad oma rühmatööde tulemusi ette kandsid, tekkis kohutav ängistus ja tahtmine püsti karata ja karjuda “põgenege siit ilma tagasi vaatamata”. Nad räägivad juba nii õigesti. Täpselt seda, mida nad arvavad meid tahtvat kuulda. Tulevase noorpoliitiku teflonvälimus ja  kalkuleeriv pilk. Kurat, sa oled kaheksateist, sa peaksid olema mässaja, sa peaksid kõiges kahtlema, sa peaksid süsteemi vastu sõdima ja mind ilma tseremoonitsemata  persse saatma. Selle asemel sa istud mu vastas teisel pool lauda ja räägid, et “me peame rohkme märkama ja hoolima”. Mitte et ma arvaks, et me ei pea märkama ja hoolima … ah, ma ei tea ise ka, mis ma jauran. Ju on kõik hästi. Keegi kuskil teab paremini, kuidas peab olema. Eks kõiksuse võikust igaüks põe oma jao / või iga mugul aina leiab õige vao.

6 kommentaari

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kaur said, on 07/11/2017 at 19:09

    Kuidas sa sihukstele satud? Mind pole keegi eal noorsooürrile kutsund. Mitte et ma läheks kui.

  2. nodsu said, on 07/11/2017 at 20:38

    Igassuguseid sattumisvõimalusi on, Kaur, ma olen näiteks esinedes Animatsurile sattunud. Need noored tundusid küll korraga hästi nunnud ja samas täiesti ehedad.

  3. tavainimene said, on 08/11/2017 at 16:02

    Mina sattusin töökoha järgi; kutsuti viimase hetke asendajaks arutelu modereerima. Muuhulgas sain teada, et 14-18 aastased noored ei loe e-posti. Et nad ei helista. Et kogu suhtlus käib vastavates äppides. Et kõigil on Facebook, enamusel on Instagram ja paljudel on Snapchat. Et epideemiline on teistest salaja naljakate piltide tegemine, totrate filtritega töötlemine ja Snapchati üles panemine. Et umbes viiendik tüdrukuid ja nii mõnedki poisid panevad endast üles nude pilte. Põhjuseks “sest tema tegi kaaaa” ja “ma saatsin ainult talle”. Et sellest tuleb sageli suur jama. Et vanemad ei tea sellest kõigest midagi. Mi-da-gi. Et selliseid asju ei tee noored, kes ei saa kodus vanemate armastust. Sest eakaaslaste tähelepanu on kõik ja vanemate oma seda ei asenda. Et tähelepanunälg on üüratu. Ja veel kord: vanemad ei saa siin mitte midagi teha. Et noored on faktiliselt nutisõltlased. Kõik. Telefon vilgub ka koolitükkide tegemise ajal ja sõnumitele vastatakse kohe, sest “äkki ma jään millestki lahedast ilma” ja “muidu on mul pärast 999+ vaatamata teavitust”.

    Oh. Oh.

    • Kaur said, on 08/11/2017 at 16:22

      Mul oli just võimalik viibida 12 tundi lennukis ja imetleda kõrvalistme saksa neidude osavust nutiseadmete ja sots meedia käsitlemisel. Nad trükivad imetillus telefonis kiiremini kui mistahes 20. sajandi sekretär. Nad panevad 10 laiki sekundis (ma lugesin kokku, ausalt). Muljetavaldav.

  4. Reha Rohus said, on 09/11/2017 at 22:06

    Aga sa oled ju suurepäraselt ära tabanud tänapäeva noorsootöötaja dilemma: kuidas mitte teha noorte eest ära, vaid jääda toetavasse ja julgustavasse rolli. Selle tähistamiseks, kas ja kui palju on miski tõesti noorte endi poolt välja mõeldud/algatatud/ellu viidud, on ka täitsa mõiste välja mõeldud: noorte osalus. Tundub, et noorte osalus selles ürituses, kus sina osalesid, oli väga madal.

  5. Anomaalica said, on 14/11/2017 at 03:13

    Pole midagi uut siin päikese all, mingi 40a. tagasi oli vist poliitikutel loosung “Мир и дружба” kus päikese ja vikerkaare all olid neeger, kili ja valge, ning lippu kandis Elsa Gretskina ja lehmi lüpsis Leida Peips. Nüüd oleme samas kohas sama plakati all ainult ” Мир и дружба” asemel on “Hooli ja märka ” ainult vikerkaar pole enam endise tähendusega ja lippu kannab Kaljulaid, :)


Lisa kommentaar

