tavainimene

Halba muusikat on jumala hea kuulata

Posted in * by tavainimene on 24/08/2017

Rongisõidu-taustamuusikas on alanud faas “siirupised rokkballaadid röögatute soengutega”. Ma hakkan ilmselt uuesti lapseks muutuma.  

23 kommentaari

Subscribe to comments with RSS.

  1. mustkaaren said, on 24/08/2017 at 14:18

    Nood kauged ajad pole jäädavalt kadunud. Marty Friedman ja Yngwie Malmsteen, soliidses eas muusikuhärrad väha soliidse lokipahmakaga, tuuritavad siiani maailmas ringi ja neid on kindlasti veel.

  2. nodsu said, on 24/08/2017 at 15:04

    muusikast ei oska ma midagi arvata, sest muusika kui niisugune mõjub mulle reeglina väsitavalt, aga väljanägemine oli küll nostalgiline – puha see, mis ma varateismeliselt kõige ilusamaks välimuseks pidasin.

  3. Kaur said, on 25/08/2017 at 10:59

    Kui mina laps olin, oli Europe (ansambel) rõveda siirupimuusika ja lollidele massidele meeldimise sünonüüm.

    • tavainimene said, on 25/08/2017 at 18:59

      Oli vist jah. Tegijad kuulasid ikka Alice Cooperit ja Iron Maidenit ja Whitesnake’i ja mis nad olid. Praegu vaatad — mis seal nii väga vahet :)

    • nodsu said, on 26/08/2017 at 00:17

      (ja ma istun siin ja mõtlen: küll te teate palju nimesid!)

  4. Morgie said, on 25/08/2017 at 13:16

    Ma kuulan sellisel puhul tavaliselt taskuhäälingust jutusaateid ja hirmuga mõtlen, et need hakkavad vaikselt otsa saama, mis ma pean väljamaa keeles hakkama või?

    • Morgie said, on 25/08/2017 at 13:18

      Aga viimati hakkas mulle Johnny Cash meeldima, nii et kui sina muutud lapseks, siis mina memmestun või ätistun või nii.

    • mustkaaren said, on 25/08/2017 at 14:08

      Progerokki ei soovi? Dream Theater on nii keeruline, et isegi klassikaline muusika saab kompa v taktimõõtude osas DT-lt pähe. Nt lugu “Count of Tuscany”.

    • Morgie said, on 25/08/2017 at 13:19

      Ja siuksed asjad: https://www.youtube.com/watch?v=DjydOI4MEIw

  5. KK said, on 25/08/2017 at 14:10

    Ma ostsin enne järjekordset sünnipäeva posu lapsepõlvemuusikapalu itunes´ist omale autosse kuulamiseks – Ozzy´t ja Queen´i sealhulgas. Jah, just neid! Mind hoidis titena palju onu, kes oli ca 10a must vanem ja kuulas just sellist muusikat. Kusjuures ma ei pea seda sugugi halvaks, lihtsalt vahepeal ei mahtunud Ozzy sugugi minu maitsevalikusse :) Lapsepõlv oli üldse muusika poolest tore. Isa mängis kodus alalõpmata Valgret klaveril või klimberdas Millerit. Plaadikogu koosnes peamiselt klassikast ja blues´st ning siis lisaks onu kõikvõimalikult karvased ja sulelised tegelased kaunitelt soome plaadiümbristelt (maal üks kutt hangeldas nendega). Ilmselt tänu sellele olengi muusika suhtes suht leebeks kasvanud. Igal oma aeg ja koht. Kui Europe, siis Europe :P

  6. tavainimene said, on 25/08/2017 at 14:21

    Mul oli kevadel pikk David Bowie periood — ikka Lady Stardust jms. Vahepeal oli 80ndate sündipopp, Duran Duran ja OMD. Ja nüüd siis sihuke jama. Hmm, Queen jäi kuidagi vahele :)
    Proge on rongitapeediks natuke liiga nõudlik.

    • mustkaaren said, on 28/08/2017 at 07:36

      Oi, ei, yldse mitte. Toredad musikaalsed lood ja vahvad teemaarendused. Popmuusika on igav ja muudab sõidu palju kordi lihtsakoelisemaks ja ehk tunnetuslikult mõnevõrra pikemakski.
      Europe kohta ei oska midagi öelda. Mul ei olnud normaalne lapse- ega noorpõlv ja tolleaegsed varjud on lihtsalt sisutud sygavmustad varjud. Alles praegu suudan asju avastada, nautida ja nende sisse minna.

  7. lendav said, on 26/08/2017 at 22:03

    Mis Europel viga? The Final Countdown on mu jaoks täiesti eepiline lugu. Seda küll, et jah, lapseks tagasi. Aga ma avastasin praegu, et ma ei ole seda videot näinudki, heliriba on viimse piuksuni mällu sööbinud, aga lehvivad lokid ja nahkpüksid olid küll uudiseks. Nii see elu oli, meie majas polnud isegi MTV-d, pidin ajama läbi diskodel kuuldavaga (Elva lauluväljakul olid mu mälu järgi suisel ajal igal kolmapäeval diskod) ja raadioga.

    • mustkaaren said, on 28/08/2017 at 07:45

      Anni, KUIDAS Sa siis 80-te hair-metalist ei ole kuulnud :D ok, nahkpykse ei olnud saada, aga isegi puruvaesel ääremaal tegid poiskesed jumalteabmillestnahalaadsest ja erinevatest neetidest okkalisi hevikakäepaelu ja kaelavõrusid. Mitte et koolis isegi juukseid kanda oleks tohtinud, oh ei, aga nende ja oma näpuosavusega sai teiste poiste ees hiilata ja äri teha. Tydrukud otse loomulikult pidid olema vait ja viisakad ja eemale hoidma, sest see oli meeste värk, ohtlik ja tappev, nohh!

  8. Kaur said, on 27/08/2017 at 06:55

    Europe oli vanamemmede süldibänd. Kuulati ikka päris ansambleid (judas priest ja metallica ja accept ja sarnased). Nagu Tavainimene ütles – nüüd kuulad ja ei leia suuremat vahet. Aga kõikidest meloodilise roki bändidest oli just Europe kõike rohkem hambus.

    Ma avastasin enda jaoks Bowie paar kuud tagasi. Mitte et ta mulle meeldiks, aga ma nüüd saan vähemalt aru, miks ta teistele meeldida võib.

    • lendav said, on 27/08/2017 at 10:17

      Nojah, ma olen vist ikka natuke liiga noor. Diskodel juba käisin, aga mida heaks või halvaks peeti, sellest ei tea midagi. Ainult helipilt on mällu sööbinud ning indlevate tüdrukute karjad, purjus poisid, 20. august ja iganädalase disko ära jäämine (mis mõttes?! tankid olid ju õhtuks läind?!).

    • mustkaaren said, on 28/08/2017 at 07:41

      Haha, praegu on Metallica vanamemmedele ja Accept sylt. 😁

  9. mustkaaren said, on 28/08/2017 at 07:39

    KlaRa arhiivis on suur hulk põnevaid muusikasaateid. Kuna mul on osade muusikastiilide vastu teatud põhjustel fyysiline tõrge, mis ei allu ka selgitustele “põnev, meisterlik, huvitav, kuula kindlasti”, siis olen põhiliselt Ideaalmaailmu (mu absoluutne lemmikseeria) ja mõnesid muid plaadisaateid kuulanud. Aga tegelikult on kuulamisväärne KOGU see arhiiv.

    • Kaur said, on 28/08/2017 at 08:03

      KlaRa – KlassikaRaadio??

      Marcal oli mõni aeg tagasi hea hariv musapostitus.

    • mustkaaren said, on 28/08/2017 at 09:26

      KlaRa jah. Mõni aeg tagasi oli isegi nende kodukal see väljend logo peal.
      Marca on mulle täiesti võõras, ma ei loe teda.

    • lendav said, on 28/08/2017 at 08:48

      Minu muusikaharidus pärineb saadetest Kõrvaline muusika ja Fantaasia (fantaasia puhul oli tegijaid mitu, pidi valima). Ideaalmaailmad ka, jah. Varasem disko-periood on lahjade mälestustega, sest nagu juba eelpool öeldud, kodus telekast MTV ei tulnud.

    • mustkaaren said, on 28/08/2017 at 09:24

      Haha, meie kandis nägi ainult KTV ja Läti kanaleid, eesti tv väga nõrk udune signaal ja muud, soome, mtv rääkimata, olid ulme. Ainus muusikaharidus oli Läti raadiod, iga laupäev lasti seal YHTE mingit välismaa pop v tiskobändi. Ma sain alles keskkoolis Raadio 2 kaudu huvitavat musa kuulda, aga tolle saatekava oli a la Allan Roosileht ja dj-hullus ning yksikud thrash-metali moeröögatuse saated, mille helikvaliteet oli õudne sõnnik.

  10. tavainimene said, on 28/08/2017 at 19:09

    Soome pealt tuli kahe nädala tagant Hittimittari, aga üle prahi oli muidugi Radio Luxembourg, mida sai kuulata öösiti, kui antenn vastu soojatorusid panna.


Lisa kommentaar

