tavainimene

Veel olen igav

Posted in * by tavainimene on 15/05/2017

Kui see kursus läbi saab, olgu kilbiga või kilbil, siis ma loodetavasti kirjutan ka aasta emast, IRL 2.0-ist, tuumasõjaohust, Rail Balticust, kaasavast haridusest, Eurovisioonist ja muust tähtsast. Aga seniks …

“Usinamalt” anagrammid on “tinasulam”, “linastuma” ja “simultaan”. Jah, minu ühesõnaliste anagrammide otsimise programm töötab nüüd täitsa kabedalt. Aga ma olen endiselt täielikus pimeduses ses suhtes, kuidas teda kahesõnalistele laiendada saab. Mis mul seal tähtede kaupa  sorteerimisest kasu on? Ikka pean ju kaheksatähelise sisendi puhul omavahel läbi proovima kõik sõnastiku kolmetähelised kõigi viietäheliste suhtes ja kõik neljatähelised omavahel, mis annab kokku kosmilise suurusega kombinatsioonide arvu. Või mis? Või tuleb kuidagi enne sõnastikust välja visata need kirjed, mis ei ole sisendi … ee … alamhulgad? Aga sellega me ju ainult vähendame kombinatsioonide arvu kosmilisest galaktiliseks?

 

24 kommentaari

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anomaalika said, on 15/05/2017 at 21:46

    Huvitav kui palju on tähemärke vaja, et kõigile universumi molekulidele erinevad nimed anda?

  2. Kaur said, on 16/05/2017 at 06:44

    Ka kõige keerukam it-süsteem algab väikesest jupikesest. Mis vastab esimestele lahtistele küsimusele. Tee kõigepealt ära see jupp, mis ei leia anagramme, vaid ainult ütleb, MITU 3tähelist / 4tähelist / 5tähelist lemmat sõnastikust sobib?

    • tiiger2ik said, on 16/05/2017 at 10:26

      Juba teist päeva mõtlen mis võiks olla see Projekt, mille tegemiseks normaalne progeja 8h kulutab. Kui välja mõtlen, siis järgmised 8 kuud kuluvad ilmselt selle valmistegemisle

    • tavainimene said, on 16/05/2017 at 16:11

      Võta kasvõi sealtsamast eki.ee/tarkvara/wordlist mõni sõnaloend ja tee riimiotsija: “baas” — “faas”, “gaas”, …, “klaas”, …, “kuraas” jne.

  3. tavainimene said, on 16/05/2017 at 16:49

    Ma vist sain selle asja käima. Nii sõnastiku kui järjenditega variandi, ja nii väikeste mahtude juures minu meelest polegi kiiruses vahet (mõõta ei viitsi). Väga sümboolselt “tavainimene” — “viimne taane” :))

    Sõltumata sellest, kas ma selle imeasja ka arvestatud saan — Kaurile jään küll suure tänu võlgu rahvavalgustusliku tegevuse eest.

    • tiiger2ik said, on 18/05/2017 at 06:40

      Huvitav mitu anagrammiprogrammi kursuse lõpetuseks esitatud on, mina pean igatahes üht sellist hindama ;)
      Ei, mina ei jahmerdanud anagrammidega, mina tegin oma tööd reaalselt kergendava koodijupikese ja olen iseendaga raskelt rahul :D
      Missest, et minu jupike on vähemalt 2 korda lühem sellest, mida mina hindama pean.

    • tavainimene said, on 18/05/2017 at 13:00

      Hahaa, hinda siis heldelt, äkki ongi minu töö :D

  4. Kaur noh!!! said, on 17/05/2017 at 21:53

    Heh. Ma pole iial teadnud, kas minu lobisemine on siin teretulnud või mõjub ülbe targutamisena.

    Aga ma panin nüüd kõik kirja. Ma pole ise koodi kirjutanud sada aastat, programmeerijana töötasin ma umbes 1995-1998. Nii et ma olen väga tänulik – olen selle sõnadega mängimise käigus jube palju õppinud. Huvitav on ka, ega muidu ju ei teeks.

    Nii et minu mõttekäigud “kuidas anagramme leida” koos koodijuppidega:
    1-sõnalised – https://sites.google.com/site/kurinurm2/home/anagrammid-ja-python
    2-sõnalised – https://sites.google.com/site/kurinurm2/home/anagrammid-ja-python-ii
    n-sõnalised – https://sites.google.com/site/kurinurm2/home/anagrammid-ja-python-iii

    Head lugemist.
    (Võib levitada, kui arvad, et veel kellelegi huvi pakub.)

    • tavainimene said, on 18/05/2017 at 13:46

      Sinu targutamine on äärmiselt teretulnud, wp tsenseerib siin iseseisvalt linkidega kommentaare.

  5. tiiger2ik said, on 18/05/2017 at 06:51

    Kas “viimne taane” on sama mis “taane viimne”?

  6. Kaur said, on 18/05/2017 at 13:20

    Kas minu eileöine kommentaar sai liiast?
    Või sa arvad, et neid linke ei tohiks miskipärast avaldada?

    Ma tegelikult arvasin, et teil on sõnamängude teemad ammu läbi ja et mingeid hindelisi töid (enam) ei ole.

  7. Udu Pea said, on 18/05/2017 at 13:27

    if ‘viimne taane’ != ‘taane viimne’:
    print(‘see ei ole Sinu töö’)
    else:
    print(‘see võib olla Sinu töö’)

    • Udu Pea said, on 18/05/2017 at 13:28

      PS: Udupea == tiiger2ik

    • nodsu said, on 18/05/2017 at 15:17

      pagan, see hakkab nii äge tunduma, kui ma siin neid koodijupikesi loen. on mul jee vaja veel üht asja, mille peale silmad põlema lähevad.

    • tavainimene said, on 19/05/2017 at 07:26

      https://xkcd.com/353/

  8. tavainimene said, on 18/05/2017 at 16:02

    Nodsu, see on äge; sudokudest palju etem.

  9. Kaur noh!!! said, on 18/05/2017 at 17:50

    Kui ülesandeid tahta, siis kõige lõbusam on kas graafikat teha (aga see vajab veidi sissevaatamist mõnda graafika-teeki) või mõni tekstipõhine mäng.

  10. tavainimene said, on 18/05/2017 at 18:58

    Eelmine aasta mul oli selline mänguasi:

  11. tavainimene said, on 18/05/2017 at 19:00

    Aga liitmise asemel lahutamine — aplaus; mina selle peale, näed, ei tulnud.

    • Kaur noh!!! said, on 18/05/2017 at 20:02

      matemaaatikaaa…..
      kui valemist a+x=b on teada a ja b, siis me ju arvutame x=b-a. mitte ei tee tehet a+x kõikide võimalike x-ide jaoks lootuses, et ehk klapib.

      vt ka:
      A monkey sort is a particularly ineffective computer science sorting algorithm. The algorithm randomly arranges the collection of items and then checks if that collection is in sorted order. If it is not, then it repeats the algorithm until it identifies a random collection that is in sorted order. While not typically used for sorting, it serves as a benchmark against which to gauge the performance of better sorting algorithms.

  12. Kaur said, on 22/05/2017 at 13:09

    Rekursioonist koos joonistega:
    http://openbookproject.net/thinkcs/python/english3e/recursion.html


Lisa kommentaar

