tavainimene

Umbluu ja kooljaluu

Posted in * by tavainimene on 05/05/2017

Diagnoos “innustub ülemäära kergesti suht mõttetutest asjadest” peab endiselt paika. Murran pead oma anagrammiprogrammi kallal — ma saan aru, et see teeb lolli tööd, aga ma ei leia õiget nõksu. Olen läbi guugeldanud lehekülgede kaupa abrakadabrat (mis “hash”, mis “yield”? kas nüüd, kus ma olen kasutanud lühikeses tekstilõigus lähestikku sõnu “hash” ja “yield” — kaks korda! –, hakkab narkopolitsei minu vastu huvi tundma? näh, nüüd kasutasin sõna “narko” ka — samuti kaks korda). Vihjetest olen aimu saanud, et lahenduse võtmeks on trie ja rekursioon — aga edasi? Panen sõnad mitmemõõtmelisse järjendisse ja kohe, kui jõutakse esimese ebasobiva täheni, saab kogu ülejäänud haru maha kanda? Või ei, ikka sõnastikku tuleb kasutada? Nii, et sõnad on sorditud tähtede esinemissageduse järgi kasvavalt? Uhh, mul on tunne nagu analfabeedil, kes üritab turisti taskuvestmiku abiga kuningas Jamesi piiblit lugeda.

Millest rääkides — kas te teadsite, mis on bible bump? Õige vastus: kooljaluu. Just see mu sõrme peal nüüd ilutseb. Järgmine küsimus: kas te teadsite, miks “bible bump”? Sest angloameerika rahvameditsiinis tavatseti sellist tsüsti purustada tema pihta paksu raamatuga virutades. Aga miks “kooljaluu”? Just-just, eesti rahvameditsiin soovitab kooljaluud surnu käega vajutada. Hea, et mitte virutada. Tõenduspõhine meditsiin ütleb, et “kui see elamist ei sega, siis harjuge ära”. On kohe ainet mõtlemiseks.

13 kommentaari

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kaur said, on 05/05/2017 at 10:49

    Mitmeosalisi anagramme sa otsid? Kui kaheseid, siis pole rekursioonist abi. Ehkki sellega mängida on kindlasti lõbus. Ja trie ja üldse kõik puudega seotu on minu jaoks liiga keeruline. Siis – rekursiooni saab teha ka ilma puuta.

    Pythoni sõnastik (dictionary) on definitsiooni kohaselt järjestamata andmestruktuur.

    Hariv ülesanne, eks?
    Head lõbutsemist!

  2. Anon said, on 05/05/2017 at 17:25

    Kuule, uudishimu tapab – kas Sa lõbutsed Pythoniga ka siis, kui pole vaja kohustuslikus korras tegeleda?

    • tavainimene said, on 05/05/2017 at 19:42

      No nii … natuke … aga kas just lõbutsen … meelehärmi kipub rohkem olema kui võidurõõmu. Aga kohustuslik pole see ju niiehknaa.

  3. nodsu said, on 05/05/2017 at 17:29

    mul hööveldati kooljaluu ultraheliga maha. alguses sisaldas protseduur ka kaunist meesarsti, kes kätt hoidis. pärast läks igavamaks, kui protseduur juba selge oli, anti ultrahelijurakas mu enda kätte.

    • tavainimene said, on 05/05/2017 at 19:43

      Oo? Mis kliinik see oli?

    • nodsu said, on 05/05/2017 at 21:19

      Tartu Gildi tänava oma. Ei mäletagi, kes mind sinna saatis, kas perearst otse või oli veel mingi vaheaste, ortopeed või kirurg või…

      Ilusat meesarsti ei pruugi muidugi alati olla.

      Mul oli kooljaluu kämblas, siiamaani mõtlen, et kas ma tõesti ühel kontserdil nii kõvasti plaksutasin.

  4. Udupea said, on 05/05/2017 at 22:31

    Miks Sa seda anagrammi asja nii keeruliselt teed?

    if sorted(sõna2) == sorted(sõna1+sõna3):
    return True

    • tavainimene said, on 06/05/2017 at 02:21

      Mul põhimõtteliselt nii käibki, aga see on jube aeglane. Tahaks ikka sekundiga kakskümmend vastet saada.

  5. Kaur said, on 05/05/2017 at 22:54

    Keeruliselt on ju lõbusam?

    Mina leidsin vahepeal need lemmad, mida on sorted() kujul kõige rohkem.
    Mina ise olen ka sees :)

    9 kasarmu kumaras masurka murakas raksuma raskuma ruskama sakruma surkama
    9 aktus katsu katus kaust kutsa skaut stuka takus tasku
    9 kitsuma kutsima mustika mutikas sitkuma tiksuma timukas tuiskam tuksima
    8 arest arste aster ratse reast sater taser teras
    7 raats rasta ratas ratsa staar taras tsaar
    7 kisu kius kuis kusi suik uisk uksi
    7 alpi alpi laip lapi lapi pali pila
    7 astik istak kaits kasti katis kitsa taksi
    7 irask kirsa raisk rakis raksi rikas sakri
    6 karu kaur kura kura raku rauk
    6 alamus lasuma lusama maalus salamu sulama
    6 kaste katse kesta ketas teksa tskae
    6 klapi lapik pakil pikal pilak plika
    6 eksi esik kesi kise seik seki
    6 pruutis puistur purusti puurist riputus ristpuu
    6 arkus karus kasur krusa raksu sakru
    6 amentsia amnestia enamasti inestama saatmine sinetama
    6 erak kaer kare kera krae rake
    6 kalu kula laku lauk luka ulak
    6 astel laest laste lesta sealt tesla

  6. Kaur said, on 06/05/2017 at 10:44

    Äkki aitab mõtlemisele kaasa see, kui alustada veel lihtsamast või siis osa-ülesannetest.

    Kas sa üheosalisi anagramme oskad kiiresti leida? Et küsid sõna ja siis annad kõik tema anagramm-sõnad kohe, ilma otsimise ja arvutamiseta?

    Kas sa oskad leida neid sõnu, mis võivad anagrammis sisalduda? Et kui sisend on “kaur virunurm”, siis sa leiad kõik sõnastiku sõnad, millest minu nime anagramm koosneda võib? Ja töötad edasi ainult nendega?

    Kas “dictionary” andmetüüp on teil õpitud? See on ka abiks.


Lisa kommentaar

