tavainimene

Praktiline perenaine

Posted in * by tavainimene on 03/10/2016

Kasulik nipp munitsipaalametnikele: kui te tellite oma linna/valla veebilehe kujunduse firmalt, mille enda kodulehekülg on seadmega mittekohanduv ning keskele joondatud tekstidega, siis ärge imestage hiljem millegi üle.

*

Meie vald peab liitumisläbirääkimisi. Üheks punktiks on uue veebilehe tellimine saja tuhande euro eest. Mina avaldasin arvamust, et itifirmad suudaksid kindlasti ka palju rohkem raha ära kulutada, iseasi, kas seda tõesti vaja on, ja et selle raha eest võiks näiteks osta uuema koolibussi praeguse asemele, mis näeb välja nagu illustratsioon raamatust “Sajanditevanused tehnikaimed”. Ja sotsiaalkeskusesse võiks osta pesumasina ja -kuivati. Ja raudteejaama parklasse panna ühe tänavalambi. Ja rahvamaja saali osta pehmemad toolid. Aga ma kardan, et ma ei suutnud kedagi veenda.

16 kommentaari

Subscribe to comments with RSS.

  1. KK said, on 04/10/2016 at 10:17

    100K :D Need vallalehed on ju kõik nii copy-paste, ilmselt on sellist teenust pakkuvatel firmadel nn põhjad olemas, mis vajaksid vaid kohandamist. Ma sebin kahe valla vahel ja just eile külastasin mõlemat lehte, vahet nagu polnudki… va logo ja värvid.

  2. tavainimene said, on 04/10/2016 at 14:46

    Jah, see on KOVTP, mille riik tellis ja mida vallad saavad suhteliselt mõistliku kuutasu eest rentida. Aga mõned kõnnivad ikka omapead. Tartu linn näiteks maksis vist u 60 000 eurot oma rätsepatööna tehtud uue veebi eest. Ma ei ole põgusal klõpsimisel küll veel tuvastanud, kas seal on mingit uue taseme funktsionaalsust; rohkem hakkab silma disaini erakordne koledus ja lohakus.

    • Morgie said, on 04/10/2016 at 20:24

      Aa, see on moodu värk lissalt, sai tia. Et suured kandilised värvid. Daa!
      Parem ikka, kui see eelnev.

    • tavainimene said, on 05/10/2016 at 04:07

      No need värvilised kastid suudaks isegi minusugune obskurant üle elada, kui neis oleks näiteks mingi järjekindlus teksti joondamisel.

    • Morgie said, on 05/10/2016 at 08:17

      Sa pead silmas pärast värvilise kasti peale klõpsamist avanevat sisuteksti? Siin ma pean sind kurvastama, kui tegu on dünaamilise kodulehega, siis selle köögipoolt toimetavad erinevad inimesed, kelle ülesandeks on oma sisutekst ise kujundada ja joondada ja isegi kui seal on mõni meeleheitel esteet, kelle meelest kogu sisu võiks olla full layout, vms, siis ta ei jõua lihtsalt kõikide teiste artikleid selle luuaga üle pühkimas käia. Või äkki ta ei saagi. Kui see on nii äge kodukas, et jagab erinevatele kodulehe osadele ligipääsuõigust erinevalt.

    • tavainimene said, on 05/10/2016 at 11:24

      Ei, ma pean silmas selliseid kaste/nuppe nagu “Kõik uudised”, “Sündmused Tartus”, “Kõik sündmused”, “Liitu infolistiga”. Mis see vertikaaljoondus seal üritab olla? Mõnel on ka horisontaaljoondus kummaline. Osadel nuppudel on hele raamjoon, osadel mitte. Osadel on ümardatud nurgad. Ja siis need noolekesed — valdkondade kiirlinkidel on nad ühtmoodi otstega, “Leia kiirelt” kastis jälle teistmoodi. Fontide valik on maitseasi, aga näiteks minu arvuti kuvab seda pealkirjafonti koledalt. Fondisuurusi on liiga palju. Suurtähtedega pealkirjad ei meeldi. Osadel linkidel on jooned all, osadel mitte. Ähh, ma võiks vinguma jäädagi.

      P.S. Ma tean, et see “osadel” on vale, aga ma ka ei jõua kogu aeg.

    • nodsu said, on 05/10/2016 at 15:43

      ma ei ole sama tähelepanelik kui sina, aga üldmulje jäi selline, et ah, jälle üks telefoni jaoks disainitud leht. st suurused on sellised, et sõrmega oleks hea pihta saada, mitte sellised, et ekraanil oleks hea suur ülevaade. vt ka seda, milline nägi välja vana minutv ja milline näeb välja uus – arvutiekraanil on see uus ilge tüütus. kui paralleelselt olid olemas uus ja vana, kasutasin ma kogu aeg vana.

      öelge, asjatundjad, kas sellist asja oleks jube raske teha, et telefonis kuvaks üht varianti ja suuremal ekraanil + normaalse klaviatuuri ja hiirega masinas teist? ma oleks rahul isegi sellega, kui neil kahel oleks natuke erinevad nimed. või kui avalehel oleks kaks nuppu, “lehitse telefoniga” ja “lehitse arvutiga”.

      a muidu – seal lehel oli ka tagasiside andmiseks nupp olemas

    • nodsu said, on 05/10/2016 at 15:44

      (mitte et ma omast kogemusest täpselt teaks, milline kujundus telefonis mugav on, ma olen lihtsalt vaadanud, et paralleelselt nutitelefonide võidukäiguga hakkasid veebilehed arvuti kaudu vaataja pilgu jaoks üsna ühes stiilis persse minema.)

    • Kaur said, on 05/10/2016 at 15:57

      1) kõike saab.
      2) rullid lehe hiirega 2 klõpsu väiksemaks ja korras? võtab – pool sekundit.

      Halva disaini vastu päriselt ei saa, aga suurendus-vähendus on kõigil ja igal hetkel ühe kliki kaugusel.

      Mu miinus-paarteist nägemine tähendab, et ma krutin veebis ja mujal asjade zoomi kogu aeg endale õigeks. Tänud Opera brauserile, kust see võimalus alguse sai, nüüdseks on see igas softi-jupis sees.

    • nodsu said, on 05/10/2016 at 23:13

      kui ma väiksemaks teen, siis on tekst halvasti näha. Sellises kujunduses ei ole kõik nii kuramuse suur mitte sellepärast, et tekst oleks suur, vaid sellepärast, et igal tillukesel tekstireal on igavene jurakas pilt küljes. või pisikesel tekstil suur pealkiri vms.

    • nodsu said, on 05/10/2016 at 23:16

      vana minutv eelis oligi näiteks see, et seal ei olnud nii palju pilte ja sama tekstisuuruse juures mahtus palju rohkem ekraanile. ma olen väga kiire lugeja, aga ühtlasi lühinägelik ja vajan suurt teksti, nii et tahaks ikkagi maksimumkoguse infot ekraanile ära mahutada, nii et samas ikkagi lugeda ka näeb.

      muidugi võiks hüpoteerida, et tnp keegi peale minu enam ei oskagi lugeda, kõik vaatavadki ainult pilte, ja kujundus tuleb neile vastu. aga infot andvad veebilehed hakkasid ikkagi pildigaleriideks kätte ära minema siis, kui nutitelefonid massidesse jõudsid.

    • nodsu said, on 05/10/2016 at 23:20

      teine nõmedus, mis võib olla samuti telefonidele tehtud disaini süü, on see, kui otsinguid saab käima panna ainult mingi “go” või “search” vms nupuga ja enterklahv ei mõju. st kõik, kus peab mingit ekraanil olevat nuppu klikkima ja ei saa suuremat osa asju klaviatuuri kaudu ajada. siis ma igatsen alati arvutile tehtud paralleelversiooni, kus saaks klaviatuuriga tegutseda. las neil olla telefonide jaoks selline variant, kus kõik käib ekraani kaudu. aga las olla midagi arvutitele ka.

    • nodsu said, on 06/10/2016 at 00:06

      (see viimane virin ei käinud konkeetselt Tartu lehe kohta, kus ma juba proovisin, et enteriga saab otsingu käima. aga selliseid enterdamatuid lehti ikkagi on.)

    • Kaur said, on 06/10/2016 at 10:02

      Proovisin Tartu veebi telefonis. Töötas mu arust väga hästi. Midagi otseselt ära teha ma ei proovind, niisama sirvisin. Vbl kui ma hakkan päriselt last Tartus aeda panema või endale hasartmängukeeldu peale panema või püüan järgmise aasta kultuuri-eelarvet üles leida, siis jääks hätta.

  3. tavainimene said, on 05/10/2016 at 16:46

    Teoorias see leht arvatavasti ongi responsive, aga praktikas ei saa kontrollida, sest telefon jookseb kokku …

  4. nodsu said, on 12/10/2016 at 23:31

    Tartu uue veebilehega on selline huvitav lugu, et vanasse kaevu on kohe nii põhjalikult sülitatud, et sealt ei suuna uuele edasigi, lihtsalt annab veateate. Ma tulin siia blogisse Tartu lehe lingi järele, sest guugliga sain muudkui ainult vana lehe aadressi, kust ei pääsenud edasi kuhugi.


Leave a reply to tavainimene Tühista vastus