tavainimene

Bussiteater

Posted in * by tavainimene on 13/05/2016

Bussijuhi selja taga istus väike vanadaam ontlike halliseguste lokkide ja linase kübarakesega. Kohe teisel pool vahekäiku — keskealine räsitud maamees, pöetud pea ja piinatud ilmega. “Gunnar oli minu õpilane,” kuulutas vanadaam rõõmsa heleda häälega üle bussi. “Gunnar, ma tahaksin sulle mälestuseks midagi kinkida.” Gunnar pobises midagi. Ta oli selles bussis lõksus mis lõksus. Ülejäänud reisijad jälgisid stseeni kasvava huviga.

“Kas kellelgi on sulepead?” nõudis lokkidega vanadaam. Keegi ulatas talle pastapliiatsi. Daam õngitses käekotist salmiku, rebis sellest lehe ja hakkas usinasti maalima. Mõnda aega oli kõik vaikne.

“Nii, Gunnar, vaata, mis ma sulle kirjutasin.” Kõik peale kõnetatu ajasid kaelad õieli, et paremini näha. Salmikulehele oli suurte ja kunstipäraste tähtedega maalitud mõned värsiread ning juurde joonistatud lilleoksakesed. “Selle paned nüüd klaasi alla endale.” Vanadaam kiirgas rahuolust, Gunnar pobises — ilmselt tänusõnu. “Kui ma poleks siin bussis Gunnarit kohanud, siis ei olekski ma teadnud, et mul puudub kotis sulepea,” informeeris kirjakunstnik kõiki reisijaid. Tema olekus segunes vanainimese süüdimatus mingi majesteetliku enesestmõistetavusega.

“Jaa, Gunnar, sa oled ju ilus poiss!” Ütleja otse säras. “Jaa. Lähed peegli juurde ja vaatad: ma olen ilus. Kõige tähtsam on ennast armastada. Siis pöördub kõik paremaks.” Viimased laused olid adresseeritud juba kõigile kaasreisijatele või isegi pigem — maailmale.

Buss keeras jaama sisse ja reisijad pudenesid välja. Istusin paar sekundit täiesti oimetuna, Kange tahtmine oli peategelastele aplodeerida. Piinlikkus ja vaimustus, tõelised Harala elulood. Vaat see on transgressiivne kunst.

Üks vastus

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ivi said, on 21/06/2016 at 10:32

    wow!


Lisa kommentaar

