tavainimene

Ja nüüd teiselt poolt

Posted in * by tavainimene on 08/05/2016

16 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rents said, on 08/05/2016 at 22:59

    Avastasin hämmastusega, et oleksin valmis maksma umbes poole rohkem kui küsima (veel enam, imelik tunduks üle kümpa küsida, aga väga imelik tunduks ka alla 20 pakkuda võõrale). Väga huvitav, ei teagi kohe, mida sellest järeldada.

  2. mustkaaren said, on 09/05/2016 at 22:58

    Orja tund maksab u 2€, masinatega toimetava töömehe oma 5€. Naise töö on poolmuidu. Minu töö on hindamatu. Vedelikud maksab tellija.

  3. tavainimene said, on 10/05/2016 at 04:41

    Aga üldiselt näib olevat nii, et ise tahaks saada umbes kaks korda rohkem kui tundub mõistlik välja anda. Ja ma oletan, et see on ka üpris tavaline, et kui maksmiseks läheb, siis küsitakse pigem vähem ja makstakse pigem rohkem. Sest kes see siis meie külaühiskonnas tahab ahne ja ihne inimese mainet :)

  4. Morgie said, on 10/05/2016 at 09:37

    Tõttöelda oleneb kõik sellest, kui palju selle teenuse osutamine mulle endale maksma läheb – ka ajaliselt.
    Kui tunniajase töö jaoks tuleb nii edasi kui tagasi tund aega sõita, siis tundub 10 eurot küll vähesena. Kui jutt käib üleaedse murust või on niitmist rohkem, siis saaks kümpaga hakkama.

  5. muhukadri said, on 10/05/2016 at 17:57

    Äsjase kogemuse alusel – minu põhikooliharidusega naabrimees (tore, sõbralik) küsib trimmerdades 10 eurot tunnist mustalt ja mina maksan ka. T. Ülikool maksab jällegi mulle kui antud tingimustes praktiliselt parima võimaliku kvalifikatsiooniga õppejõule tunnist sama palju bruto. Vaat kah ei tea, kas nutta või naerda.

  6. Kaur said, on 11/05/2016 at 12:29

    Ma ütleks ka sõna sekka. Mul on aiamaa, kus ma hea meelega laseks muru niita. Aga tunni ajaga ei tee seal suurt midagi. Ma ise nikerdan seda vähemlt terve tööpäeva. Palgaline igalt poolt ei viitsiks, tema teeks, ütleme, 4 tundi. Kui ma maksaks 10 € t tunnis, siis kas ma tahaks maksta 40 €? Või arvutub see kuidagi nii, et 1 tund 10€, 2 tundi 15, 3 tundi 20…? Vot ei tea.

    Reaalsus on muidugi see, et ühe poole naabrimees suri maha ja teise poole oma läks nädalavahetusel hulluks, ülejäänd külarahvaga on meil kontakte vähe ja kokkuvõttes ei niida meil keegi. Käi aga ise teises Eesti otsas kohal, sest suvilas on ju vaja, VAJA niita.

  7. tavainimene said, on 12/05/2016 at 17:48

    Jaa, suvilas on VAJA muru niita. Üks mu tuttav rääkis imetluseseguse nördimusega tüübist, kes tema suvilanaabriks kolis. Männimetsa alla liivasesse mereranda. Ja esimese asjana lasi kohale vedada üüratusuure koguse muruvaipa, et ikka oleks, mida niita.

    Eestlased pidid olema ainuke rahvas Euroopas, kes tulevad esmaspäeval maakodust tööle puhkama.

  8. Hundi ulg said, on 13/05/2016 at 04:05

    Minu kandis on niitmisega niimoodi.

    1. Murutraktor või muruniiduk või trimmer ja bensiin minu poolt:

    a. niitja koolilaps = 2,50 euro/tund (trimmerdamine 3,00 euro/tund)
    b. täisjõus mees = alates 3,00 euro/tund (trimmerdamine alates 4,00 euro/tund)

    c. sama, kuid pisikene TUNNINE suts = koolilaps 10 eurot, täisjõus mees 15 eurot

    2. Niitja oma riistade ja vahenditega:

    niitmine 1-2 sent/ruutmeeter, trimmerdamine 3-4 sent/ruutmeeter

    • Kulli Kavanagh said, on 21/06/2016 at 12:19

      Tere,huvitav kommentaar teil,meeldis.Kus kandis te elate?Mul oleks vaja trimmerdada Murastes,Suurupis.On selline asi v6imalik?Saatke palun vastus maili teel.T2nan,Kylli.

  9. KK said, on 13/05/2016 at 15:10

    Ma vaatasin sellest aspektist, et kui palju selle tunniga jõuaks meie “maal” tööd teha.

    Palju oleneb maastikust ja rohu pikkusest – masinat peab vahepeal alt puhastama kui muru on lastud liiga pikaks;
    – masinast ka – emal nt on varutud tavaline eesaiale, vedavate ratastega suuremale lapile ning naabritega kahasse traktor vana heinamaa niitmiseks.
    – kas töömees teeb kääridega ka peenraservad (labidaga serv ja kääridega üle :)))

    – Siis mõtlesin veel, kuidas ma igal suvel emaga kaklen teemal “kes toob ja millal bensiini” (see on õudsem kui niitmine) ning “kes viib muruniitja hooldusesse” (veel hullem kui niitmine) ja jõudsin järeldusele, et 20 Euro eest ma võiks rahus omale vabaduse osta.
    Aga! Vanainimene tahab omale tegevust (niita) ja mina olen kohusetundlik inimene, nii et terve suve jooksen ma bensupotsikutega ringi (haisevad soojas autos) ja hoolitsen selle eest, et mammil oleks tegevust.
    Nii et raha jääb vist alles…

    PS. meil on hektarist ca pool muruks aetud, kohati sammalduv lage plats. Ma igatsen taga lapsepõlve kummelimuru ja lõhnavat lambaheinalist aasa koos kellukate, karikakarde ja koirohuga. See pidev muruniitmise komme on lihtsalt jõle!

    • tavainimene said, on 13/05/2016 at 15:54

      No aga lillemuru!?

    • tavainimene said, on 13/05/2016 at 15:54

      Või siis üks suuremat sorti tiik?

    • Kaur said, on 17/05/2016 at 12:42

      Osta normaalne bensukanister, sellest piisab üheks suveks ja ei haise ta mitte. Ja mis tast autos hoida?

      Samblaga on vist see häda, et see tuleb, kui EI niida?

      A pmst – KK – nõus olen, nõus.

    • Morgie said, on 23/05/2016 at 08:15

      Inimesel peab olema tegevust, see on tõsi.

  10. KK said, on 16/05/2016 at 13:24

    Jah, lillemuru oleks kaunis! Tiigi osas ma ei tea, sääsed? Ja mul on pontu, kes võib sinna äkki uudistama minna ja ta ei oska ujuda. Nii et tiigi osas ma olen kahtlev :)

  11. KK said, on 17/05/2016 at 16:03

    Ma käin maal tavaliselt nädalavahetustel ja siis pannakse kanister autosse. Isegi kui too on tühi ja ma täidan alles reedel, suudab see ikkagi piisavalt haisutada. Mul on tundlik nina. Ükskõik kui tugevalt kinni see potsik on, ikkagi laseb läbi.
    Ma polegi vaadanud kui palju meil suvel kulub. Selline tunne on, et pea igal kuul tuleb osta aga võib-olla ma eksin.

    Sammal tuleb ka siis kui liiga madalalt niita, vähemalt on mul niiviisi meeles.


Lisa kommentaar

