tavainimene

Juhtub

Posted in * by tavainimene on 18/04/2016

Liikus kunagi “Viljaveski” ja “Reklaamiklubi” aegadel rahva seas säärane lingvistilis-meditsiiniline naljand. Et läinud Võromaa mees arsti juurde ja kurtnud, et “tur’ah valutas”. Tohter palunud patsiendil püksid maha võtta ja hakanud uurima, mis seal “tur’ah” siis valutab. Mille peale patsient pahandanud, et “mes sa sääl munne man mürrät, mul om sälg haige”.

Jah, see ei ole eriti naljakas. Veel vähem on naljakas, kui sellised asjad juhtuvad päriselt. Vanatädil on nina peal mingi nahakasvaja, millest maakonnahaiglas proov võeti ja kliinikumi uurimiseks saadeti. Vahepeal toimus konsiilium ja tänaseks oli patsient eriarsti vastuvõtule kutsutud. Mina olin tugiisikuna kaasas (ei hakka üldse rääkima, kui keeruline oli selle operatsiooni logistika. Kliinikumi uus korpus meenutab natuke külmfusioonelektrijaama ja natuke USS Enterprise’i.)

Eriarsti jutt oli lühike: “Võtke selg paljaks.” Vanatädi olekski vist hakanud sõnakuulelikult riideid seljast kiskuma, aga mina segasin vahele ja piiksatasin, et probleem on ju näos. “Siin seisab selges ladina keeles, et seljal [dorsum],” teatas arst. “Võib-olla ninaseljal [dorsum nasi]?” pakkusin mina lootusrikkalt. “Konsiilium on määranud ravi seljale,” laiutas spetsialist käsi.

Tulime peaaegu sama targalt koju tagasi. Vähemalt oli vägev ekskursioon tuumajaam-kosmoselaeva. Ja ladina keel ongi muidugi üks keeruline keel. Ma pole veel suutnud otsustada, kas naerda või nutta.

5 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pikajuukseline Ema said, on 18/04/2016 at 17:47

    Päris imelik. Arst eelmistele paberitele/haigusloole ligi ei pääsenud või ei üritanudki? Ja nüüd kõik otsast peale?

    Minul tehti ka kunagi põsekoobastest pilt kopsupildi asemel, sest “nii oli kirjas”. Kes seda patsiendi juttu enne uskunud on?

  2. lugeja said, on 18/04/2016 at 19:35

    asja vähem kurvast osast – olen ennegi mõelnud, miks eestlasi tõmbab kohati täiesti seosetult kosmilise arhitektuuri poole, kas Valge Laev on tegelikult kosmoselaev, kujutluse millest ürg-Eesti tulnukatest esivanemad meie DNA-sse istutasid?

  3. Morgie said, on 18/04/2016 at 19:55

    Ei nutta ega naerda vaid peksa anda on vaja. Ma sinu asemel oleks ennast täis puhunud ja natuke karjunud.

  4. Hundi ulg said, on 19/04/2016 at 04:43

    Ma olen lugenud mingist e-riigist, e-tervishoiust, eee …, kõiksugu e-asjadest. Massin alles õpib ladina keelt?

  5. KK said, on 22/04/2016 at 13:13

    E-asjad ise ei toimi, ikka inimene paneb toimima.


Lisa kommentaar

