tavainimene

Vallatud õpikurvid

Posted in * by tavainimene on 13/04/2016

Programmeerimiskursusel olen jõudnud piltlikult öeldes nii kaugele, et ma saan aru, et laua otsast peaks olema võimalik  jupp maha võtta, aga tööriistadest tunnen peamiselt haamrit ja näpitsaid. Üks kord proovisin ka sae sileda servaga nühkida, aga kuna see tulemust ei andnud, kandsin sae mõttes maha.  

Kodused ülesanded saan ma tehtud; ei teagi, kas rohkem on abiks õnn või visadus. Aga üldiselt saab üha selgemaks, et mul ei ole seda loogilis-strateegilist mõtlemist, mis võimaldaks vaimusilmas läbi töödelda kaheksa käiku koos nende võimalike tagajärgedega. (Jätame siin kõrvale Capablanca, kes olla väitnud, et tema näeb ette ainult ühte käiku, aga see on alati kõige parem.)

No näiteks, kuidas teil see õnnestub? Minul — mitte kuidagi. 

17 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. Udu Pea said, on 13/04/2016 at 16:12

    Mittekuidagi, aga üldse ei morjenda :)
    See, et ma nende totakate lillede arvutamise valemit kohe kokku panna ei osanud, tegi meelehärmi küll.

  2. tavainimene said, on 13/04/2016 at 18:00

    Ohoo, kursakaaslane :)
    Kumba lilleülesannet?

    • Udu Pea said, on 13/04/2016 at 21:16

      See esimene. Ma põhimõtteliselt tegin esimesele lahenduse mis oli tegelikult teise oma. Loomulikult ei saanud tulemuseks õigeid numbreid.

  3. lendav said, on 13/04/2016 at 18:13

    Esimene etteantud variant oli totakas, aga siis vajutasin juhuslikult kõrvale nupule ja – vaata imet – anti lahendatav variant! Muidugi aega läks, ei saa salata. Töötasin kõik klotsid läbi vastupäeva – ma arvan, et selles saladus seisnebki :D

  4. polaarkaru said, on 13/04/2016 at 22:02

    Ei õnnestu. Teoorias tean, et kollane palk peab eest kaduma, et punane kuup välja pääseks, aga kuidas? Veetsin 30 minutit elust selle peale mõtlemisega. See polnud otseselt maha visatud aeg, sest kinnitas keskkooli lõpu testitulemusi (ka 30 aastat hiljem on ruumiline mõtlemine olematu) ja seletamatut vastumeelsust male algtõdede omandamise vastu (ma ei oskaks nendega nagunii midagi peale hakata).

  5. Indigoaalane said, on 14/04/2016 at 09:22

    Ma olen suht sama teekonna läbi käinud. Oskan algoritmid kenasti kokku panna, panna pallid lehel liikuma ja trips-traps-trulli mängida ja muidu ka…
    aga
    siis küsisin endalt, et mida ma selle teadmisega nüüd edasi peale hakkan.
    Hiljuti just ühega vaidlesin. Sõber ütles, et selleks, et lugeda pead oskama tähti- ehk siis õpi progema, ja kõik tuleb edasi iseenesest

    ei tule. siin on vaja ikkagi mingit annet või maietea, et sa suudad sellest edasi minna, ise midagi peale hakata,.

  6. Kaur said, on 14/04/2016 at 16:56

    A enesekontrolli saab teha ka siin:
    https://docs.google.com/forms/d/1NmGoWpH0I8IjzOzFbGoaeV0QjCyQ9vHNpL9N1bhiCAo/viewform

  7. Morgie said, on 14/04/2016 at 17:57

    Kui sa need algkursuse kodutööd ise tehtud saad, mitte tuttava teismelise abi ei tarvita, siis sa ikka järelikult mõistad süsteemi. See, et asi natuke pusimist nõuab, on lihtsalt praktika puudumise teema. (Iga algus on raske, jne)

  8. nodsu said, on 14/04/2016 at 23:42

    ma sain selle ülesandega teada, et mul on liiga vana Flash. ja ma ei viitsi selle asja pärast teda uuendada. kas see oli pmst selline ülesanne nagu see 15 kiviga mäng mängulaual, kus on 16 kivi jagu ruumi, st üks tühi koht, ja selle tühja koha abil tuleb kõik kivid neid liigutades õigesse järjekorda saada? Ka sellel on pooled segiaetud variandid lahendamatud (mille ma lapsena millalgi välja selgitasin – raalisin välja, et kui kahe kõrvutiasuva kivi asukoht vahetada, siis seda lihtsalt nihutamise teel lahendada ei saa.

    • tavainimene said, on 15/04/2016 at 05:40

      Enam-vähem, aga kivid on nummerdamata ja erikujulised.

    • nodsu said, on 15/04/2016 at 21:09

      aaaaa, mulle hullult meeldib selliste asjadega mängida ja nüüd on dilemma, kas üritada ainult sellepärast Flashi uuendada või mitte (see ei pruugi mul Linuxi dumbusernia üldse iseseisvalt õnnestuda).

    • Kaur said, on 17/04/2016 at 17:34

      +1 notsule. Mul on flash tegelt arvutist maha korjatud ja soovitan sama kõigile teilegi. Mingi mängu pärast oma arvutist ilma jääda – ei ole väärt.

    • nodsu said, on 17/04/2016 at 20:31

      ot see Flash on siis mingi ohtlik asi ka veel vä, lisaks sellele, et tema vahetamine on linuxi dumbjuuserile paras logistika?

  9. tavainimene said, on 15/04/2016 at 05:49

    Selleks, et programmeerimisega “tähtede tundmisest” edasi minna, oleks vaja ülesandeid, mis oleks a) jõukohased ja b) mõttekad – mis on üsna vastuoluline. Abiks oleks ilmselt ka üldise terminoloogia omandamine (eriti ingliskeelse), et saaks ise guugeldada ja katsetada. Praegu, kui ma loen seda Pythoni dokumentatsiooni/spetsifikatsiooni – no suures osas võiks ta olla sama hästi albaania keeles kirjutatud. Mis paganama asi on iterable?

    • udupea said, on 15/04/2016 at 06:25

      Ma eile mõtlesin sellise kommentaari kirjutamisest, aga, näe, kirjutamiseni ei jõudnud.

      Et siis jah, oleks vaja vajadust reaalse ja jõukohase asja tegemise järele, et progemisega edasi minna.
      Antud kursuse usin eestikeelsete mõistete kasutamine teeb edasise iseseisva töö pigem keerukamaks kui lihtsamaks. Sellisel kujul on see üks kena meelelahutus, nokitsed oma 2 kuud asjade kallal ja kahe aasta pärast ei mäleta mittemidagi, peale selle, et sai osaletud.

      Ja veel – neid (vabatahtlikke) ülesandeid, mida lahendada, võiks olla paalju paalju rohkem, mina küll pusiks.

    • tavainimene said, on 15/04/2016 at 07:01

      += 1
      :)

  10. tavainimene said, on 15/04/2016 at 07:15

    Nalja ka:
    1)
    2)


Lisa kommentaar

