tavainimene

Kriitika kriitika

Posted in * by tavainimene on 05/01/2016

Üldiselt on ju tore, kui vahva vabatmees võimuritele nina pihta annab, aga seekord ma jäin kuidagi nõutuks. Kui tõemeeli väita, et valla- ja linnakoolid lasevad välja “sarnaseid inimklotse”, siis minu meelest on juurprobleem ja ka lahenduse võti mujal kui erakoolide toetusmääras. Siis tuleks äkki need avalikud koolid — mis mõjutavad ju suurusjärkudes enamate inimeste elusid — ette võtta ja vaadata, kas ja mis neil viga on.

Näib levivat veendumus, et “kogukonnakool” on parem kui vallakool, kuigi mis see valdki muud on kui kogukonna kohalik omavalitsus. Miskipärast püsib ka ettekujutus, et külakogukond on kuidagi palju rohkem demokraatlik kui vallakogukond, kuigi esimene neist võib olla täielik isehakanute punt (kuidas ma N küla elanikuna saaksin takistada gruppi seltsimehi, kelle arvamusega ma sugugi ei nõustu, esinemast N küla huvide esindajana?) ja teises võib vaja minna ikkagi vähemalt ühte standardprotseduuri käigus saadud häält, et volikogusse pääseda.

Relvaseaduse muudatused on tänases Eestis minu meelest kümnendajärguline probleem. “Usaldus oma rahva vastu” — need on liiga suured sõnad nii väikse teema jaoks.

Kui rääkida raudteeühendusest Tallinna ja Haapsalu vahel, siis tuleks kindlasti plaani võtta ka Võru ja Valga vahelise liini taastamine. Aga ma kardan, et isegi “paremtsentristlik rahvuslik-liberalne rahvameelne eduerakond” oleks valitsust moodustades sunnitud põlatud Exceli tabelile näkku vaatama. Sama on Rail Balticuga — ei ole mina selle projekti suurim fänn, pigem väga skeptiline. Aga kui mu käes oleks sulepea, millega kirjutada lõplik “ei” või “jah”, siis hakkaks vist ikka värisema. Et selline ehitus tehakse ju ikka sajaks aastaks. Ja praegu on rahasüsti mõttes ainukordne võimalus. Ja et see süst muundub ju ühel või teisel kujul Eesti inimeste tuludeks, mille eest me saame üksteiselt osta leiba, saapaid, küttepuid, juukselõikust, kinopiletit jne.

Lõpuks: ma saan aru, et familiaarne-patroneeriv toon on poliitilise retoorika võte, aga see mõjub ebameeldivalt. Seda enam, mida kasinamalt on välja pakkuda tugevaid argumente ja säravaid ideesid, kuidas ikkagi hangumusest ja tardumusest välja murda. 

Lisa kommentaar

