tavainimene

Kaalutud ja leitud kerge olevat

Posted in * by tavainimene on 02/12/2015

Käisin viimase kahekümne aasta teisel ja selle sajandi esimesel tööintervjuul. Kuigi ma “olin vaieldamatult tugev kandidaat”, “ei langenud valik seekord siiski minu kasuks”. Ma ei hakanud küsima — kas oleks pidanud? — mis siis kaalukeeleks sai. Otsustasin, et enam kui kahekümne kandidaadi seast seitsme intervjueeritava hulka jõudmist tuleb lugeda rahuldavaks tulemuseks.

Selle afääri teine ja mõnevõrra ootamatu positiivne tulemus oli, et ma sain aru, missugused vaieldamatud plussid on minu praegusel töökohal — kõrged laed, naturaalne parkett ja aknad, mis käivad lahti. Moodsa kontori tillukesed kuubikud ja kitsad koridorid staatilisest elektrist säriseva vaipkatte, lillakate päevavalguslampide ja konditsioneeri undamisega tundusid üsna hirmsad.

Aga võib-olla ma üritan endale lihtsalt viinamarju hapumaks mõelda. Sest “ei” on lõpuks ikkagi “ei”. Ja pole sugugi raske kujutleda kümnendat, kahekümnendat ja kolmekümnendat intervjuud, kus sa oled endiselt vaieldamatult tugev kandidaat, aga ei osutu seegi kord valituks.

9 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. ritsik said, on 02/12/2015 at 16:52

    Mul oli täpselt sama olukord kaks aastat tagasi: pääsesin ka teise vooru ja teises kontoris töötingimusi nähes tundus praegune töökoht äkki nii ilus, avar ja valge.
    Aga juba vestlusele saamine on hea tulemus, näitab, et olid tõsiseltvõetav kandidaat.

  2. Indigoaalane said, on 03/12/2015 at 12:20

    mulle meeldis Su postitus https://ignorabo.wordpress.com/2015/11/18/apres-job/ see ütles selle teema kohta tegelikult kõik.
    Mina olen oma elus väga paljudel töövestlustel käinud, kuhjadega teste teinud, mul ideaalne CV ja google otsing annab kenad tulemused…
    aga töökohad olen ikka saanud läbi tuttavate ja soovituste.

    Ma siiski ei soovita loobuda, lisaks sellele, et praegune koht tundub järjest armsam, annab see hea pildi selle ametikoha palgatasemest ning sunnib mõtlema ” teie head ja halvad omadused, kes te tahaksite olla 5 aasta pärast”:)
    ja kunagi ei tea, võib olla kohtud just nende inimestega, kellega saate hea klapi ja mõlemale sobiva töösuhte.

    Edu!:)

  3. tavainimene said, on 03/12/2015 at 15:40

    Meil siin lõunaosariikides ilmub proovima ärgitavaid töökuulutusi keskmise sagedusega üks kahe aasta kohta. Aga hea sõna eest suur tänu.

  4. nodsu said, on 04/12/2015 at 02:16

    mis liinis kuulutused sind huvitavad? sis ma teaks kõrvad lahti hoida, iial ei või teada, äkki satub just minu kõrvu mingi selline pakkumine, mille vastu ma muidu ei teakski, et keegi huvi tunneb.

  5. Ann Mustkaaren said, on 04/12/2015 at 12:17

    Mul on oma elus peetud 6-7 töökohast ainult 1 saadud tänu isiklikule veetlusele, seda ka tänu majandusbuumi töökätepuudusele, kõik teised on saadud läbi tutvuste. Praegu olen ma tänu Lõuna-Eesti hukkuvale kääbusele (astronoomiline termin) majanduses ebasoovitav element, kuna kõik tuttavad on ametis ellujäämise ja 10 kyynega ametipostist kinnihoidmisele.
    Võrumaal Varstu vallas Krabi kylas on 1 patrioodist puiduettevõtja, kellel on hädasti vaja isikut, kes klaasikaste kokku lööks ja oleks võimeline vahepeal ka keevitus- ja ehitustöid tegema. Tänu regionaalpoliitilistele probleemidele ja maksusysteemile on Lõuna-Eesti majanduskliima aga selline, et ettevõttel läheb järjest kehvemini ja kauaaegne kogenud ettevõtja ei saa enam eraldi 3 meest nende ametite jaoks pidada, vaid peab 1 palga eest 3 ameti spetsi palkama. Palk oleks kuskil 700 kätte, kui on hea kuu, yletundidega (st soovitavalt yle 60 h nädalas) koos saab pea 1000. Mul on kõigist neist inimestest kahju, sest hukkuva maakoha pealtnägemine ja uppujate rabelemine on õudne vaadata – kasutusest välja langemas on jälle kymneid talukohti, lisaks juba varem suletud ja ahervaremeks muutunud ametiasutustele, tootmisettevõtetele ja koolidele nt.
    Naised võivad edasi unistada, neile on hulgim 300-euriseid kohti kyll ja kyll. Ka kõrgharitud spetsidele.
    Kasuta isiklikke tutvusi, kui tahad konkreetset tulemust. Olen ka käinud mitmel tööintervjuul ja osutunud mittevalituks. Kuna elan maal, ei kavatsegi enam selliste lolluste peale raha ega aega kulutada, sama teema on ju Sinul ka. Jõudu ja edu, e pliiats pooleks ja kivi kotti. Sa oled ju niigi väga kvaliteetse aju omanik, seda oleks patt raisata mistahes tööandja postpatriarhaatsel või isiklik-pragmaatilisel põhjusel.

  6. nodsu said, on 05/12/2015 at 02:54

    Teadmata, kas see sind huvitab, viskan siia igaks juhuks selle kuulutuse:
    http://www.cv.ee/toopakkumine/eesti-tootukassa/karjaarinoustaja-f435971.html?full=1

  7. tavainimene said, on 05/12/2015 at 11:32

    Aitäh. Seda ma vaatasin ka, aga ma ilmselt ei kvalifitseeruks.
    Tegelikult on mul ju vähemalt hetkel töökoht olemas. Aga ei tundu usutav, et ma saaks seda pidada kuni pensionini. Ja mida aasta pensioni poole, seda hirmsam tundub väljavaade konkureerida tööturul endast poole nooremate särasilmadega, kellel on rahvusvaheline töökogemus ja Facebookis 2000 sõpra.
    Tuttavad … neil on üldjuhul endil samad mured.

    • nodsu said, on 05/12/2015 at 15:52

      Seda kuulutust levitas mu kursaõde, kes ise on seal tööl, jutuga, et “tulge mulle kolleegiks”. Ja tema haridus on samasugune filoloogiharidus nagu minu oma.

    • nodsu said, on 05/12/2015 at 16:51

      Nägin just ka sotsiaaltöötaja otsimise kuulutust, sümpaatses organisatsioonis.


Lisa kommentaar

