tavainimene

Mul on Singeri masin

Posted in * by tavainimene on 17/10/2015

Kõigepealt: õiglaselt ja otstarbekalt korraldatud maailmas ei peaks Nodsu tegelema mikserite kasutusjuhendite tõlkimisega. Lihtsalt pidin seda ütlema.

Aga minul oli täna õnn uurida ehtsa Singeri õmblusmasina käsitusõpetust, mis sisaldas lauseid nagu “Peale niiditamist wõtke poolikest linki pidi pahema käe pöidla ja nimetissõrme wahele ja pange ta sisse poolikesta tarwis olewa tihwti otsa nii, et poolikesta sõrm on juhitud sinnapoole, mis wastu seisab täkkele laewukese käigu ülemisel äärel.” Õnneks tuli kogu süsteem tuttav ette ühest Podolskist, millega sai keskkooli ajal pajakindaid ja põllesid kokku vuristatud. Uurisin huvi pärast järgi ja kas sa näe — Podolski linnas asus tsaariajal Singeri vabrik, mis 1918 natsionaliseeriti ja 1924 juba uue nime all toodangut andma hakkas.

Igatahes tuli veteran (sünd. 1929) oma tööga üllatavalt ladusalt toime. Kardinad said palistatud. Ainult see hirmus väntamine — vanaema-aegsetel õmblusmamslitel pidid küll olema biitsepsid nagu tekimadrustel.

Üks vastus

Subscribe to comments with RSS.

  1. nodsu said, on 18/10/2015 at 00:19

    Mul ei ole mikserite kasutusjuhendite tõlkimise vastu midagi, ma lähen pahuraks siis, kui ma ei saa seda nii täiuslikult teha, kui ma tahaks, sest mulle ei anta kogu vajalikku infot. Ja rangelt võttes ma ei pea seda tegema, ära elaks ma ka ilma nendeta, mikserid annavad suuremate otste kõrvalt kõigest taskuraha. Mulle tundub järele mõeldes, et põhimott nende tegemiseks ongi see, et vahendaja on tore ja ma ei taha teda hätta jätta. (ja see taskuraha tuleb kätte häbematult väheste töötundidega.)


Lisa kommentaar

