tavainimene

Tasapisi

Posted in * by tavainimene on 14/07/2015

Minu ema oli sedasorti inimene, kes oli ka maal aiatööd tehes alati sätitud välimusega. Hommik algas soengu ja kerge jumestusega ning posti järele minekuks pandi paremad riided selga. Minu isa oli seevastu sedasorti inimene, kes jonni pärast kandis meeste riietusetiketi nõutavast kolm tolli lühemaid pükse (“otsad saavad poriseks ju muidu”), veidraid nailonjopesid ja kummipaela abil parandatud prille.

Minu riietus on laias laastus normcore. Aga mingite kosmilise kiirguse fluktuatsioonide mõjul löövad vahel isapoolsed geenid välja. Täna leidsin end sammumas kohaliku külapoe poole, prisked kintsud mustades kapriretuusides ja nende peale tõmmatud teksašortsides,ülemist otsa katmas veidrate volangidega pluus, mis andis mulle pisut sarnasust taifuuni kätte jäänud purjekaga. Sammusin ja jõllitasin trotslikult otsa kõigile jõllitavatele ja muigavatele vastutulijatele. Et “selline ma olen ja saage üle”. Koju jõudes avastasin, et mul oli pool nägu aiatööst porine. Nojah.

Porise näoga on muidugi omaette lugu. Kui me kooliajal sügiseti kolhoosis kartuleid võtmas käisime, siis enamik lapsi läks hommikul põllule (näiteks) punase jope ja siniste dressipükstega ning õhtul ronis bussi samuti punase jope ja siniste dressipükstega. Erinevalt minust, kes ma olin tööpäeva lõpuks mudakarva kihiga enam-vähem üleni kaetud. Ei oska ma tööd teha ilma ennast ära määrimata.

Tööjärjega on üldiselt kehvasti. Vihm on muruniitmist  (umbes kümme tuhat sammu üks ring, ma huvi pärast mõõtsin) kõvasti takistanud. Umbrohurindel käib lõppematu Waterloo, kus mina olen Napoleon. Kurgid on produtseerinud kamba peale tervet kasvuhoone täitva lopsaka lehemassi ning paar kidurat viljaäbarikku. Kartulis möllavad georgilindivärvilised mardikad, kes reklaamitud loodusliku tõrjevahendi võtsid vastu kui millegi, mille sildil seisab kolm tšillikauna, mitte kolm hauaristi.

Raske on, sest pole kellegagi nõu pidada. No näiteks. Maasikapeenras on laikpõletik. Kas niita pealsed maha ja põletada ära, käia peenar fungitsiidiga üle ja vaadata, mis järgmisel aastal juhtub? Või hävitada peenar ära ja rajada ohutusse kaugusesse uus? (Sel juhul kuhu?) Või lüüa kõigele käega, lasta loodusel oma töö teha ja osta, kui isu tuleb, poest pakk külmutatud maasikaid? Ehh, mõistus ja tunded.

Vahel muidugi veab selles keerulises elus täitsa kogemata. Näiteks juhtusin Delfist lugema uudist, et äriühingu juhatuse liikmed ei saa ennast töötuna arvele võtta. Uhh. Mul jooksis külmavärin üle selja. Äärepealt oleksin emalt päritud osaühingu alles jätnud plaaniga selle alt vahel mingit väikest haltuurat teha. Ei, praegusel koondamiste ajal ei saa niisuguse asjaga riskida.

6 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jane said, on 14/07/2015 at 18:58

    Kui facebooki kasutaja oled, siis seal on selline tore grupp “Aiahoolikud”, kust saab kindlasti igasugust tarka nõu.

  2. kaaren said, on 14/07/2015 at 19:01

    Riietuse ja porimagnetismuse kirjeldus tuleb maru tuttav ette.
    Maasikatega tee kõigepealt seda esimest ja siis seda teist. Sest kasvukoha vahetuse eest on iga aiakultuur tänulik.
    Mina istungi selles ämbris, et töötukassa asja pole. Aga see-eest on alati avatud tumedate haltuurade maailma nähtamatud uksed.

  3. kiilakas said, on 16/07/2015 at 18:56

    Eks see vist geenidest sõltu. Meil oli (kunagi) kolhoosis bussijuht. Loomulikult valge särk & vigipüksid.
    Kui käigukast päeval jukerdas, siis õhtul vahetas selle ära. Sellessamas “outfitis”. Määris ära ainult käed. Ülejäänud 2 bussijuhti ei saa siiamaani aru, kuidas see võimalik oli.

  4. tavainimene said, on 18/07/2015 at 07:34

    Ilmselt on olemas koer-inimesed ja kass-inimesed. Kass tuleb kõigest puhaste käppadega välja.

    • nodsu said, on 19/07/2015 at 01:04

      Räägi seda minu kassidele ka, eriti isasele, kes on vahel paras porikäkk.

    • tavainimene said, on 19/07/2015 at 07:01

      Minu kass pühib alati enne diivanile ronimist porised käpad laudlina sisse puhtaks.


Lisa kommentaar

