tavainimene

“Lindmees”

Posted in * by tavainimene on 19/01/2015

 

Hollywoodi koomiksifilmide (“Lindmees”, “Lindmees 2”, “Lindmees 3”) veteran üritab ennast Broadwayl tõsiseltvõetava teatrilavastaja ja -näitlejana tõestada, aga tema isiklik tiivuline deemon seab kõike küsimärgi alla. Asja ei tee paremaks see, et meeskõrvalosasse satub noorem ja seksikam, andekam ja vastikum meesdiiva, kes tahab laval päriselt juua ja keppida. Kuidas teda üle trumbata? Kuidas saada võitu kiusatusest saata kõik kuradile ja teha ära “Lindmees 4”? Ega muud, kui tuleb ennast etenduse finaalis päriselt maha lasta.

Päris nii lihtne see film tegelikult ei ole. Siin on vaimukat ühiskonnakriitikat, mis pole ehk teab kui uudne, aga torgatakse vaatajale nina alla resoluutselt nagu sitt kassirojule. On leidlikke kujundeid ja efektseid võtteid. Saab naerda ja saab nutta.

Mulle film tõepoolest meeldis, aga eks ma olen ka impregneermantli ja kandekotiga vanamutt. Nihilisti-mehed teeksid selle, ma arvan, pihuks ja põrmuks. Sest seal on ju, like, fucking kunst ja fucking veri ja stuff, aga see on ju viimselt ikkagi, saate aru, fucking kunstveri. Fucking simulaakrum. No võib-olla kui Keaton oleks ennast võtteperioodi lõpus päriselt maha lasknud. Või veel parem Norton, sest tema on ikka noorem ja seksikam.

 

3 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. nodsu said, on 20/01/2015 at 22:02

    mu väikevend just kiitis seda samuti hirmsasti ja kuigi ta tglt päris lapsuke enam ei ole, sõimatakse teda vahel ikkagi lapsajakirjanikuks, nii et ei tea, kuidas selle filmi sihtgrupi vanusega nüüd ongi.

  2. tavainimene said, on 21/01/2015 at 07:57

    Ma mõtlesin, et nooremad ja vihasemad vaatajad leiaksid, et see film on ikka liiga meinstriim, liiga kindla peale minek, kehastab tegelikkuses seda, mida näiliselt kritiseerib. Ja et tegelikult see põtradega Carveri-lavastus publikusse kõneleva peategelasega on ikka nii passé.

  3. e. said, on 23/01/2015 at 21:40

    Mina ei tea siiamaani, kas ma olen filmist ääretus vaimustuses või pean seda halvaks. Aga ma pole ka kultuuratseja, õnneks :)


Lisa kommentaar

