tavainimene

Esteetiline kasvatus

Posted in * by tavainimene on 04/10/2013

esteetika

 

Kas pildil on miski valesti? Või olen ikka mina loll?

2 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. lendav said, on 06/10/2013 at 17:20

    Mis see olema peaks?

  2. tavainimene said, on 06/10/2013 at 18:03

    Iga kord, kui ma lähen raamatupoodi, et osta ühele tuttavale mudilasele mõni raamat, lahkun ma sealt tühjade käte ja peavangutamisest valutava kaelaga. Tähtede õppimiseks mõeldud pildiraamatus on sõnad kirjutatud kõige raskemini loetava kirjatüübiga (vt pilti). Või siis on illustratsioonid detailidega nii üle külvatud, et lehekülg tekitab väikses vaatajas sensoorse ülekoormuse. Raamat ise on tõlgitud mõnest võõrkeelest, nii et algkeeles lihtsate ja lühikeste sõnade asemele on eesti keeles saanud pikad ja keerulised liitsõnad. Või on kujutatud meie looduses ja olmes harva esinevaid olendeid ja esemeid (köögiviljaraamatus võiks olla ikka alguses porgand ja õun, mitte baklažaan ja maisitõlvik). Illustratsioonid on enamasti äärmuseni disnifitseeritud (no ei pea olema igal autol, teekannul ja postkastil lõbusad punnpõsed, naerusuu ja pikkade ripsmetega multikasilmad); halvemal juhul on algusest peale tegu mingi multika või sarja fänninänniga.

    Ma võiks seda soigumist pikalt jätkata. Aga võib-olla olen ikkagi mina loll?

    P.S. Võõrkeeled, see on omaette teema. Kaubamaja mänguasjaosakonnas´on valida suurtes kogustes klotsikomplekte, kus W-tähe juures on akna pilt. Eestikeelse kraamiga on lugu palju nutusem.


Lisa kommentaar

