tavainimene

See ei ole kokablogi

Posted in * by tavainimene on 23/09/2013

Teatmeteosed ütlevad, et julienne on peenikesteks tikkudeks tükeldatud köögiviljad. Mina kohtasin seda sõna/rooga esmakordselt kujul жюльен, ammu-ammu kaugel maal, ja unustasin ta siis tükiks ajaks ära. Kuni mulle ühes vanakraamipoes trehvas näppu Moulinexi antiikne riiv-lõikur Mouli-Julienne. Täiesti imeline asi — lihtne, kompaktne, kergesti puhastatav. Neli eri jämeduses riivtera ja üks viilutaja; kõige peenema riiviga saab mõnusa porgandisalati, kõige jämedamaga olen ma riivinud letšo sisse suvikõrvitsat ja teinud üüratutes kogustes ahjuköögivilju (peet, porgand, sibul, kartul, suvikõrvits, õli, sool). Tulemus ei ole küll klassikaline julienne (risttahukad 3 x 3 x 50 mm), aga maitseelamust see ei riku.

2 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mõtsik Kaaren said, on 24/09/2013 at 20:29

    Mulle meeldivad siukesed vanad köögividinad, olen neid kaltsukatest leidnud. (Rootsi Kunni Pood e kaltsukas Sõbralt Sõbrale koli hulgast leidsin isegi tippkvaliteetseid jaapani nuge) Neil on hoopis teine disain ja ätituud, ja mis kõige 1) on kvaliteet! Ei mingit kiirustavat tarbimismaailma, ikka riistad, mida pärandad oma lastele (kui nad enne pärandamisakti nendega naelu ei juhtu lõikama vms)

  2. Katrin said, on 21/06/2014 at 12:39

    Leidsin sellise täiesti uue Putkaste misjonipoest. Maailma parim köögikombain!


Lisa kommentaar

