tavainimene

#misonpildilvalesti

Posted in * by tavainimene on 14/04/2013

Pakk tolmuimeja tolmukotte (sees neli tükki) maksis sama palju kui mantel, mis mul poes käies seljas oli.

9 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. nodsu said, on 14/04/2013 at 15:52

    Heh. Mul läheb enamasti toidupoes ühe käiguga viis kuni kümme korda rohkem raha kui pool aastakest tagasi mantli peale.

  2. Rents said, on 15/04/2013 at 11:23

    Viimaste postituste põhjal saab öelda, et valesti on see, et sa ei toeta Kaubamajast piisavalt kallit mantlit ostes Eesti majandust.

  3. Mõtsik Kaaren said, on 17/04/2013 at 16:56

    Muhahaa!
    Olen veendunud taaskasutaja, sest milleks yletootmiskriisis maailmas lollisti raisata tyhipalja särava kesta peale, kui on nii palju muid toredaid valikuid oma raha tarvitamiseks. Kaunilt (loe: kallilt) riides käimine ei ole ju mu valik nr 1, pealeselle pakub kaltsukaubandus nii palju kvaliteetsemat kaupa kui vaesemale rahvale mõeldud uuekaltsukaubandus, kvaliteetne ese uuest peast aga 1. maksab ilmselt terve mu 6-liikmelise pere poole aasta elamise raha, v 2. tuleb ise teha. Nii et minu mantlid maksavad sama palju kui lusikas mõnes Kaubamajas. Või tolmukott. Aga see-eest on meil mõni muu eksklusiivne hobi v eriline oskus, mille lihvimine nõuab erilisi kulutusi;)
    Eesti majanduse toetamine on muidugi meie kõigi asi, aga miks meie helgeimad pead (loe: kuldseimate kinnastega tyybid) siis ise oma mammonat suure uhkusega ja käraga väljamaal tuulutamas käivad? Ahh?

  4. tavainimene said, on 17/04/2013 at 19:49

    Oma mantliga ma olen täiesti rahul. Praegu ma nuputan, kuidas neid tolmukotte taaskasutada saaks. Kuidagi tühjaks urgitseda ja puhtaks kloppida?

    • Rents said, on 18/04/2013 at 14:54

      Kusjuures mina olen vaesel ajal nii teinud küll. Heegelnõelaga urgitsesin sealt kraami välja prügikasti.

    • Mõtsik Kaaren said, on 19/04/2013 at 21:00

      Sedasama nalja olen ma isegi korduvalt teinud. Seda enam, et paljude vanemate tolmuimejate mudelitele polegi enam kotte saada. Kallasin tolmuimeja kotist kraami välja, et käsitöövidinaid ja legoklotse jms välja korjata – kallis kraam ju, ja siis kloppisin hyva pärituule käes, ning uuesti töösse! Yhte paberkotti saab niimoodi kasutada mingi 5-6-7 korda, siis kipub vedelaks minema ja paber võib töö käigus rebeneda. Praegu on mul korduvkasutusega filtriga tolmuimeja juba päris mitu aastat just nimelt sel põhjusel, et mudelid nö aeguvad ja otsi siis neid kotte nagu troopilisi haruldusi orhideemaailmast.

  5. nodsu said, on 17/04/2013 at 21:34

    Ma olen oma mantliga ka hirmus rahul ja tõsi ta on, et kaltsukast saab kvaliteetsemat kaupa. Seda, et riideasi või jalanõu on juba kasutatud, saab tglt võtta kui omamoodi kvaliteedikontrolli: keegi on juba seda natuke trööbanud, nii et kui ta ikka veel terve on, ju siis püsib veel mõnda aega.

    Ma lugesin kuskilt veel kunagi, et vanasti ei olnud peenema seltskonna inimesel soliidne päris uusi riideid kanda, olevat olnud fulgaarne. Tuttuued riided anti kõigepealt paariks päevaks teenrile sisse kanda.

    • Mõtsik Kaaren said, on 19/04/2013 at 21:05

      Selle peale meenub tore lugu vannivee korduvkasutamisest. Veevärgi-eelsel ajal olnud yhes mõisahärra peres nii, et kõigepealt võtnud vanni proua ise, seejärel vannitatud selles vees proua lapsukesi, siis oli koerakese kord, seejärel võttis vanni härra ise ning seejärel said kymmelda teenijad. (Või vannitati proua koerakest enne lapsi, täpselt ei mäleta aga põhimõte jääb ju samaks)

    • nodsu said, on 20/04/2013 at 17:07

      Renoiri eluloos oli juttu 19. sajandi Pariisi vannivõtmisest, kus päris nii põhjalikku korduskasutamist ei olnud, aga ikkagi oli asi perekondlik või lausa üle kvartali sündmus: tulid töömehed, panid vanni üles; seejärel tõid paakidega kuuma vett ja valasid vanni täis ja tähtis vanniline ronis sisse. Pärast kastsid ka kõik lapsed jalad sooja vette, vesi visati välja ja töömehed vedasid vanni minema. Kvartal puutus asjasse niipalju, et eks ka naabrid said seda vannivedamise tsirkust pealt vaadata ja arutada, et on ikka priiskajad.


Lisa kommentaar

