tavainimene

Vaesed ja kadedad

Posted in * by tavainimene on 04/04/2013

Ma olin Kaubamajas ikka käinud mingi teadvustamata mõttega, et “ükskord algab aega”, kui ka mina saan endale lubada siit riideid osta. Et majandus kasvab, mina töötan tublilt ja palk tõuseb jne. Eile jõudis lõpuks kohale: seda aega ei tule mitte kunagi. Ma olen 40+, kõrgharidusega valgekrae — ja ma ei saa mitte kunagi Kaubamajast riideid osta. Ku-na-gi.

Tegelikult on viimase 15 aastaga minu sissetulekute ja Kaubamaja hindade suhe muutunud väga kindlalt minu kahjuks. Tegelikult olen ma viimase 5 aasta jooksul ostnud u 80% riietest kaltsukatest ja ülejäänu odavpoodide allahindlustelt.

Kaubamajas pakutakse näiteks sellel kevadel riideid, mida lihtsalt ei oskaks kuskil kanda. Tööl käimiseks on need papagoivärvides röögatused liiga kirevad, vabaajarõivaks liiga kallid ja ebapraktilised. Peole? Aga paljukest meie inimene pidudel käib. Ei taha ju kolm korda järjest äratuntavalt sama kleidiga minna ka (mis lisanditega sa seda papagoivärvilist ikka tuunid).

Aga ilmselt siis on kusagil olemas prouad, kes ostavad üheks joogatrenni ja küünestuudio vaheliseks sõbrannaga kohvitamiseks kostüümi 169+99 euro eest, sinna juurde pluusikese 79 eurot, sallikese 49 ja käekotikese 219 eurot.

5 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. nodsu said, on 05/04/2013 at 00:33

    ma paar aastat tagasi kord allahindluse ajal võtsin julguse siiski kokku ja ostsin elu kõige kallima riideeseme: allahinnatud peast 60-eurose kleidi, sest see oli minu jaoks silmipimestavalt ilus. Aga ei saa öelda, et kahetseks, sest ta on nende paari aastaga ka kõvasti kasutust leidnud. Veidi ära on luitunud, mis on nii kalli asja puhul muidugi häbematus, aga komplimente teenib endiselt, mis paneb häbematust mõnevõrra andestama. Mul on muidugi see eelis, et ma kuskil asutuses ei tööta, nii et kodust välja minek on iga kord ise nagu väike pidu ja õigustab kirevate riiete kandmist ja teiseks ei sõltu ma kellestki, kes luitumust pahaks paneks või isegi märkaks.

  2. Bianka said, on 05/04/2013 at 09:11

    Ma ostan Kaubamajast vaid allahindluse ajal. Nagu näiteks veebruaris sain pluusi mingi 25 euroga (alghind 79). Minu mõistus ka ei võta, kas ja kes sealt pärishinnaga asju ostavad. Üle-igasuguse-mõistuse hinnad. See Osturalli, mis praegu käib, on aga… ei leia sobivat sõna, prügimäel tuhnimine nagu hästi ei sobi, sest tegu ikkagi uue kaubaga.

  3. tavainimene said, on 05/04/2013 at 09:28

    Tallinnas ma isegi nagu kujutan ette, et oligarhide pruudid ja välisturistid ostavad. Aga Tartus — täielik müstika. Stangel ripub kaheksa õhukesest polüesterkangast sidrunkollase-musta-piparmündirohelise-fuksiaroosa džunglimustriga minikleiti, hind 189 eurot. Kalliste ja silmatorkavate riiete sihtgrupp Tartus on nii väike ja nii tihedalt omavahel suhtlev, et iga potentsiaalne ostja võib arvestada, et järgmisel seltskondlikul üritusel tekib naisansambli-efekt.

  4. lendav said, on 05/04/2013 at 21:09

    Mul pole seda illusiooni kunagi olnud, et kaubamajas riideid saaksin osta. Ikka kaltsukad ja oma osavad näpud panevad riidesse. Kõige kallimad ja stiilsemad riided olen ise teinud. Üks heegeldatud ja vilditud jakk püüab jätkuvalt imetlevaid pilke, komplimente ja mõnigi on õpetust küsinud, kuidas sellist teha. Jube kallis rõivatükk, mul kulus selle tegemiseks ümmarguselt 160 tundi ehk ligi kuu aja töötunnid. Tõeline disainerrõivas, mida kaubamajast juba ei leia! :) Igaüks juba ei jaksa hankida jakki, mis maksab terve kuupalga.

  5. thecalminmate said, on 06/04/2013 at 21:57

    Ma pole sellest ajast peale kaupsist (Tallinna omast räägin) midagi ostnud, kui avastasin ühe ostu järel, et sel oli omahinnale 70% juurdehindlus. :D


Lisa kommentaar

