tavainimene

Kust ta saab, mis ta sööb?

Posted in * by tavainimene on 15/03/2013

Täna hommikul — Arnol olid koolimajas juba tunnid alanud — peatas mind toidupoes kõhnuke tütarlaps, aastat kümme-üksteist vana: “Kas teil on mulle viiskümmend senti anda?”
“Kas sa kerjad raha minu käest?” küsisin ma mõtteist ootamatult äratatuna mõnevõrra juhmilt.
“Ma tahaksin endale natuke süüa osta,” selgitas tema silmi maha lüües.
“Ja mida sa siis süüa ostaksid?” kergitasin mina kulme (ja seda võib juba väiklusena tõlgendada).
“Mõne krõpsupaki,” arvas rahaküsija vaikselt.
“Krõpsud ei ole ju söök; ma saan aru, et leib või kohupiim …,” alustasin mina nõmedat täiskasvanu-juttu, ja tema kadus vaikselt riiulite vahele.

Nüüd on mul süda vaevas. Ma oleks võinud ju anda talle need viiskümmend senti. Eks krõpsudeski on mingid kalorid ja mis pagana toitumisnõustaja mina siin olen. Ju on need krõpsud lastel mingi staatusevärk ka. Või siis oleks läinud ja ostnud midagi söögilisemat (mida?) ja talle ilma tseremoonitsemata pihku pistnud. Või oleks hakanud pinnima nime ja kooli ja teatanud lastekaitsetöötajatele abivajavast näljasest lapsest. Aga vaat ei reageeri nii kiiresti ootamatus olukorras.

Üks kolleeg arvas, et selline kerjamine on lastel lihtsalt üks moes olev mäng. Kusjuures edukas. Kõik täiskasvanud ju teavad, et Eestis on kümneid tuhandeid nälgivaid lapsi, kellel praegu, talvel, pole söögiks isegi puulehti, ja enamikul on südametunnistusel mõni süü, mille lunastuseks tahaks viiekümnesendist indulgentsi soetada.

Ei tea. Sant tunne on.

5 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tõnn Sarv said, on 15/03/2013 at 12:46

    Kas 50 sendi eest üldse saab mingit “päris sööki”?

  2. tavainimene said, on 15/03/2013 at 14:47

    Kas selle eest krõpsupakkigi kätte saab.

  3. nodsu said, on 15/03/2013 at 18:32

    Mõne odavama leiva võib saada.

  4. sol said, on 02/04/2013 at 10:22

    See on kerjamine jah. Laste seas on mingi kerjamislaine praegu. Aga tegelikult ei kerja nad mitte raha, vaid oma ema-isa tähelepanu. Ma olen nende kerjavate laste peredega suhelnud. Toidust ei ole üheski puudust, küll aga tähelepanust ja armastusest. Ei teagi, mis on kurvem, kas leiba kerjav laps või armastust kerjav laps.

  5. tavainimene said, on 02/04/2013 at 17:47

    Hmm. Ma saan aru, et mõned lapsed teevad hulle asju selleks, et vanematelt vähemasti riielda saada (“Märgake mind!”). Aga krõpsude jaoks sentide kerjamisest poleks ju isa-ema teadagi saanud? Või tehakse seda selleks, et saada kamba tunnustust isa-ema tähelepanu asemel?

    Ei, leiba kerjav laps on ikkagi kurvem.


Lisa kommentaar

