tavainimene

Kanna oma hinge eest hoolt

Posted in * by tavainimene on 31/10/2012

Tänases Postimehes on lugu sellest, kuidas ühe pere kolm last kipuvad põhikoolist välja langema, sest nad lihtsalt ei jõua kooli. Sest nad ei saa hommikuti üles. Sest vanemad (kes pole muidu asotsiaalsed ega midagi) magavad ka ise sisse ja kirjutavad kergekäeliselt puudumistõendeid ega luba lapsi internaadiga kooli panna. Sotsiaaltöötajatel jääb ainult käsi laiutada — sundida ei tohi, veenda ei anna.

See, ja ka eilne kära genotsiidikuritegude “ähvardaval viisil eitamise” kriminaliseerimise ümber, pani mõtlema, et  õigussüsteemis puudub üks vajalik mõjutusvahend: pikk ja tõsine kasvatuslik vestlus (ning sellele vajadusel järgnev range noomitus).

Ainult et kellel saaks demokraatlikus vabariigis olla voli ja meelevald seda isalikku õpetust jagada? Jumalat me ju ei usu ja kuningat meil pole …

6 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. indigoaalane said, on 31/10/2012 at 12:44

    Mina, supermagajate partei esindajana, näen probleemi hoopis selles, et kool ei lähene lapsukestele individuaalselt. No on siis vaja esimestes tundides tukkuda?Tulgu siis kui ärkavad. Õpetaja annab ülesanded, kodus teevad ja käivad näitamas, Lugeda oskavad, internet töötab. Milles probleem?
    Täielik diskrimineerimine…:)

  2. tavainimene said, on 31/10/2012 at 13:34

    Mina kui “hakkan-kodus-võimlema” ja “hakkan-kodus-võõrkeelt-õppima” parteide mitmekordne läbikukkunud liikmekandidaat ei oma iseseisvasse koduõppesse ülemäära suurt usku.

    • Rents said, on 31/10/2012 at 14:38

      Mina oman, aga selle eelduseks on alguses vanem, kes on piisavalt motiveeritud ja õpetab lapse õppima. Hetkel ilmselgelt neid motiveeritud vanemaid ei ole.

    • nodsu said, on 02/11/2012 at 17:06

      ma ise mõtlesin, et kui vanematel on probleem AINULT selles, et ei suuda nii vara üles tõusta, äkki oleks tõesti koduõpe parem variant? Ma ise kaaluks seda laste tulles päris tõsiselt, eriti kui lapsed tuleks minusugused – ma olin lapsena koolis nagu zombie, õppeedukus oli hea algklassides, kus ma olin õhtupoolses vahetuses, ja keskkoolis, kus ma otsustasin sageli, et esimestesse tundidesse lihtsalt ei lähe, ja jõudsin niisiis kooli juba mõtlemisvõimelises olekus.

      kui ma korra kooli ajla ninaluu ära murdsin ja kuu aega kodune olin, siis olingi ma koduõppe peal. Kooli päevase materjali + kodutööde tegemise peale läks maksimum kaks tundi. mis näitab, kui kohutavalt palju raisatakse koolis aega lihtsalt molutamise peale.

    • tavainimene said, on 05/11/2012 at 12:20

      Kui nood konkreetsed vanemad oleks koduõppesuutlikud, siis oleks nad vast ka oma paljupuudunud lapsed järje peale aidanud.

      Koduõpe on andeka lapse ja oskuslike vanemate puhul kindlasti efektiivsem kui kooliõpe. Kuigi mingi kogemus jääb sellega saamata. Aga võib-olla ühiskond vajabki mingit hulka koolisüsteemi poolt sotsialiseerimata isemõtlejaid, kellele ei piisa vastustest “sest nii oleme me siin seda asja alati teinud” jts.

  3. Hundi ulg said, on 31/10/2012 at 23:37

    Jah, vaja on ikkagi lapsevanema kutseeksamit ja -tunnistust. Ning siis perioodiline täiendõpe ja ümberõpe. Iseasi, kas siis üleüldse lapsi oleks. Vähemalt minul…


Lisa kommentaar

