tavainimene

Jalgrattataltsutaja

Posted in * by tavainimene on 16/09/2012

Tol hetkel tundus see miskipärast hea mõte. Nimelt — osta jalgratas. Mul pole pärast “Školnikut” oma ratast olnudki. Ja nüüd oli üks nii soodsa hinnaga müüa.

Kohtingute vana tõde — pildi peal näevad nad paremad välja. Jah, see velo võis olla mitu aastat mõnes Pohjanmaa romulas seisnud. Kõik tuled-viled-kellad puudu, tagumine porilaud robustselt küljest väänatud, ulatuslikud roostekahjustused igal pool. Jumal küll, see ju ma ise!

Teate seda tunnet, kui varjupaiga kõige äbarikum kassipoeg klammerdub oma pisikeste küüntega sinu varruka külge ja näugatab, hääbuvas hääles viimane meeleheide, ja sa tead, et sul pole no lihtsalt absoluutselt mitte mingit võimalust koju kassi võtta?

Neelatasin. Müüja nägi mu kõhklust ja pakkus, et tehku ma proovisõitu. Sättisin ennast kohmakalt rattale (põhimõte on ju sama, mis “Školnikul”?) ja tegin väikse tiiru, mille lõpetas kohutava pauguga lõhkenud tagarehv. Iga inimene, kelle kolmas silm täiesti kinni rähmatanud ei ole, pidanuks selles nägema hoiatavat ennet. Otsustasin siiski saatust trotsida ja sain kahekümne euro eest sõidukõlbmatu jalgratta õnnelikuks omanikuks.

Surfasin pisut mööda tehnikafoorume, mis paistavad silma värvika sotsiolekti, õigekirjale julge ja isikupärase lähenemise ning animeeritud emotikonide heldekäelise kasutuse poolest. Nagu oleks reaalsuse viledakskulunud kanga vahelt piilunud teistesse dimensioonidesse. Näiteks tean ma nüüd, et klaaskuuliprits ei ole mitte, nagu võiks arvata, klaasist suveniirkuulipilduja, vaid põmst nagu liivaprits aga tulemus on oluliselt siledam (emotikon vehib ülespoole tõstetud pöidlaga). Ja et kui liivapritsist läbi käinud raam viia pulbervärvimisse, siis tuleb aukudesse toppida mingit kaltsu vms et keermed värviseks ei saaks. Ja et kroomitud juppidelt võetakse happe vannis kroom maha, tehakse korrosiooni tõrje ja kroomitakse uuesti üle aga see on sitaks kallis (emotikon pahvib kõrvadest auru välja) nii et võib ka relaka otsa traat käia panna ja sellega üle lasta ja siis kasvõi hammeritega üle värvida (emotikon irvitab paheliselt). Ja et ajutise kosmeetilise efekti annab ka see kui suvalise sprei õliga lased üle ja siis alu fooliumi pallikesega nühid läikima ja pärast võid veel üle poleerida.

Noh, relakas on vähemasti tuttav sõna. Aga näiteks ratta kohta “ratas” öelda on tolles paralleelmaailmas andestamatu fopaa. Need on jooksud. Esijooks ja tagajooks. Ja siis, kujutage ette, on olemas veel keskjooks. Mina mõtlesin, et seal keskel on lihtsalt, noh, mingi hammasratas ja pedaalid.

Et siis . Kõigepealt ratas pulkadeks lahti võtta? Väga tore, aga mul on kodus üks väike ristpeaga kruvikeeraja (pärit õmblusmasina juurest), ja üks suur tellitav võti (ärge küsige). (“Školnikul” rippus küll sadula taga pruunist kunstnahast kotike, mis  sisaldas vist õlikannu, kummilapikest ja veel midagi. Ehh …) Aga isegi eeldades, et mul õnnestub midagi lahti keerata, peaksin ma ilmselt iga sõlme algolekus üles pildistama ja iga jupi nummerdatud asitõendikotikesse pistma. Ja kuhu ma kogu selle laagri üles peaks lööma?

Ühesõnaga, hakkan koguma raha remonditöökoja jaoks. Nagu ema, kes on tehnilise haridusega ning minust palju selgema mõtlemisega, märkis: oleks ju võinud kohe hakata korraliku ratta jaoks koguma. Aga no mis sa ulliga tiit. Õli on mul juba ära ostetud.

2 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rents said, on 16/09/2012 at 18:49

    Oleks võinud ju kohe järekaga uue ratta osta. Kuigi milleks sulle üldse septembri keskel ratas? Eesti ju, kuu aja pärast on lumi maas ja kus sa siis sõidad…

  2. tavainimene said, on 16/09/2012 at 19:42

    Haa, ega tola loll ei ole. Kuna septembri keskel keegi ratast ei osta, ongi hinnad parajasti all. Talvel ongi aega tasapisi nokitseda-kõpitseda.

    Järeka suhtes olen ma sutike ebausklik. Umbes nii, et kui leping on alla kirjutatud, siis saabub kohe SMS, millega tööandja teatab, et ta minu tagasihoidlikke teeneid homsest enam ei vaja. Tegelikult olen ma ka uue ratta suhtes sutike ebausklik — minu tavalise vedamise ja sotsiaalse elegantsi juures ma mõlgiks ta ilmselt ära juba poeväravast välja keerates.


Lisa kommentaar

