tavainimene

Häbelikud kirjasaatjad

Posted in * by tavainimene on 25/05/2012

Öösel kell 3 on minu postkasti laekunud umbes sellise sisuga meil: “Tere! Minu nimi on Martin J*, olen Ärikõrgkooli tudeng ja viin läbi uuringut. Palun klõpsake allolevale lingile, et vastata küsimustele. Kui te ei soovi edaspidi selliseid kirju saada, andke sellest teada aadressil martinj@websolutions4ever.eu.”

Lugupeetud Martin J! Teie kiri näeb väga kahtlasel kombel välja andmepüügi- või pahavaralevituskatsena. Kust te minu aadressi saanud olete? Ja kes te üldse ise olete? Ma ei kavatse igaks juhuks ühelegi lingile klõpsata ega ka teile vastata. Kui te olete reaalselt eksisteeriv isik ning vajate abi oma koolitöös, siis palun suvatsege ennast algatuseks täieliku kodanikunimega tutvustada. Paha ei teeks ka teie koolitöö sisu lähem tutvustus ning juhendaja kontaktandmed.

Samuti: kui ma vaatan veebilehte http://www.websolutions4ever.eu, ei näe ma seal mitte ühegi  reaalselt eksisteeriva inimese ega ettevõtte nime ei rubriigis “About us” ega “Contact”. Kontaktileheküljel on vaid tühi tagasisidevorm. Kellega ma peaksin sidet võtma? Tühjusega? Vanatühjaga? Mis peaks mind panema uskuma, et tegu pole netipettuse või robotite vandenõuga?

Tjah, see on see veebiajastu, kus igast sinu teost igaveseks jälg maha jääb, igaühele 0,1 sekundiga välja guugeldada. Aga inimesed ei taha ju noorpõlve projektivallatusi, katsetusi ja eksimusi elu otsa slepina kaasas lohistada. Võib-olla peaks tõesti tegema nii nagu Le Guinil Meremaa lugudes: et lapseeas on inimesel üks nimi ning alles täiskasvanuikka jõudes saab ta võluritelt endale selle päris nime. Kusjuures avalikkus tunneb teda veel hoopis kolmanda nime all.

____________________
* nimi muudetud

2 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. samuti said, on 26/05/2012 at 08:53

    Sain samalaadse kirja, küll mitte kell 3 öösel, vaid kl 21 paiku.
    Tere,
    Olen ärikõrgkooli tudeng … klõpsake alltoodud lingile…
    Hea meelega sooviksin kasutada Teie emaili aadressi edasipidiste uuringute läbiviimiseks. Kui te ei soovi rohkem selliseid kirju saada, siis palun andke sellest mulle teada kirjutades…………@websitecare.eu

  2. tavainimene said, on 26/05/2012 at 10:59

    Jah, ma muutsin nime ja meiliaadressi ära. Olles siiski eelnevalt välja guugeldanud, kes see saatja tõenäoliselt on. Kuigi, kust ma tean, et see pole hoopis keegi kolmas, kes esineb tema nime all? Internetis ei tea keegi, et sa oled tegelikult koer.


Lisa kommentaar

