tavainimene

Lilled Algernonile

Posted in * by tavainimene on 23/02/2012

Pärast nelja kuud kolesteroolinälgimist ja kaht kuud zumbavõbistamist on minu füüsiline vorm Polari Patenteeritud Pulsitesti järgi endiselt “väga viletsa alumise piiri peal”. Ma ei taha mõelda, mis on tolle piiri taga. Uurimata maa, kust ükski rändur ei tule tagasi, arvatavasti.

See-eest geomeetriline vorm on mul endiselt täiuslik. See tähendab — kera. Väga vähese väljavenitatusega pooluste suunas.

Nojah, väärikas keskeas inimese puhul on stabiilne paigalseis ka edasiminek, või kuidas?

Halvem uudis on see, et vaim oleks nagu iga tervisliku päevaga töntsimaks muutunud. Mõtteid lihtsalt ei teki või siis kakerdavad nad loiult peas ringi ning suunduvad lõpuks sohu ja rappa. Vähegi keerukama kirjatöö lugemine ajab võitmatu une peale, kudumine ja raadio on veel enam-vähem jõukohased ajaviited. Kas nii ongi? Nii jääbki?

15 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. kaarnake said, on 23/02/2012 at 15:04

    Siis tuleb zumba v2lja vahetada wado ryu-ga. Idamaine koormusv6imlemine sobib ka prillikandjatele ja eakatele.
    (Magan edasi, tablet vajub padja alla)

  2. notsu said, on 23/02/2012 at 16:36

    Ega sa ennast kolesteroolinälgimisega vitamiinipuudusesse ei ole nälginud? või muusse toitainevaegusse? Selline arusaamatu väsimus nagu viitaks sellele.

  3. notsu said, on 23/02/2012 at 16:38

    ot ja ma ei saa sellest kuidagi üle, et kas kolesterooli vähendamiseks peab tõesti nälgima? iga kord, kui mul endal kolesteroolimure tekib, siis hakkan vaatama hoopis asju, mida oma söögisedelisse lisada – rasvast kala, taimeõli jne (st mul on kangesti juurdunud ettekujutus, et häda vastu tuleb õiget asja sisse süüa).

  4. M said, on 23/02/2012 at 18:31

    Veebruar-märts ongi kuidagi sihuke kevadesse pingutamise aeg. Aga tavakodanikuna Tavainimese blogi lugedes ei ole küll vaimset väsimist märgata. Hoopis :) .
    Kas kuulud näksimise või toidukordade pooldajate hulka. Mingi väide on see, et kui insuliin on pidevalt veres, siis ei saa kehaümarused lõhustuda-lahustuda. See annaks nagu õigustuse toituda u. 4-tunniste vahedega, nii et vahepeal midagi suhu ei pista. Kui siis vahepeal veresuhkur liiga madalaks läheb(väsimus), siis võiks lihtsalt magada(kerge öelda, raske teha).
    Igatahes parimat!

  5. tavainimene said, on 23/02/2012 at 22:25

    Ohjah, aitüma kõigile. See on tegelikult veider tunne, mitte nagu väsimus, pigem tõesti nagu lollimaks jääks iga päevaga. Ma proovin hakatuseks b-vitamiine ja kalamaksaõli. Kuigi ma mäletan, et kui ma mõned aastad tagasi ühe eaka sugulase palvel apteegist uurisin, kas on toidulisandeid vms, mis mälu parandaksid, siis laiutas proviisor käsi ja teatas, et “mis ikka läind, see läind”.

    Toitumisküsimuses on mu üldine põhimõte ikka olnud, et süüa tuleb sageli, aga see-eest korraga palju. Ilmselt on koperniklik pööre pekipirukatelt keedukaalikale organismi kuidagi ära ehmatanud.

    • notsu said, on 24/02/2012 at 03:38

      mul tulevad sellised mäluhäired just väsimusega – ükskord sain magamata peast mälumängu individuaalis täiesti masendava tulemuse – pool mängu püsisin ärkvel ja kõik oli normaalne, aga teises pooles ei saanud enam justkui küsimustest aru lihtsalt. oleks aru saanud, oleks teadnud päris mitut õiget vastust.

  6. notsu said, on 24/02/2012 at 03:39

    ja kas sa keedukaalikale ikka õli lisad? (küsib rasvauskne Notsu)

  7. kaarnake said, on 24/02/2012 at 13:17

    Kui poleks vaja rahakoti t6mblusi j2lgida, siis v6iks toidu sisse rohkem veiseliha ja punast kala panna. (Mu abikaas saab neid t88 t6ttu odavamalt hankida ja need ained ON maitsvamad ja kasulikumad kui meie igap2evane Oskar) Kana on kahjuks ysna maitsetu ning sellest l2heb liiga palju k6lgastena raisku.
    Juurikad on sellel talvel majanduspoliitilistel p6hjustel erakordselt odavad, minu lemmikuteks on kartul ja porgand. Kuskilt nagu m2letan, et k88givili pidi kasulik olema. Kuigi k6ik virisevad, et puu- ja k88givili on kallis, siis peab ytlema, et ananass ja maasikas ei ole eluks h2davajalikud toiduainesed.
    M2lu ja t2helepanu ei saa vormis hoida teisiti kui pideva trenniga ja samal ajal hoolitsedes, et keha ja vegetatiivse n2rvisysteemi enesetunne oleksid head. Inimene, kes lapsest saadik kannatab alatoitluse, hirmu, 22rmuslike emotsioonide vms pidevat kaost tekitava all, ei ole 40-ks eluaastaks enam kuigi t88v6imeline.
    Kogu selle mulaga tahtsin 8elda, et rahu, ainult rahu! Olulisim on, et sul on hoolivad l2hedased, v2hemalt rahuldavad eluase ja ametipost ning olmemured ei kesta liiga pikalt ja piinarikkalt. Siis ei l2he tervis pidevast hirmust korrast 2ra ja ka keha ei soovi hullude aegade tagasitulekuks v6imalikult palju varusid korjata. Ma ise p6en ikka veel oma elust enam kui 10 aastat kestnud n2lja jms tagaj2rgi ja pidev s6jaseisukord ei saa vist iialgi otsa. Avitab ainult palvetamine ja raske t88:P

  8. notsu said, on 25/02/2012 at 00:28

    Ma ei saa kah selle puu- ja köögivilja kalliduse jutust aru, nagu kaarnake ütleb, on porgand väga odav ja kui ma poes vaatan, siis on alatasa kas odavat mandariini, apelsini või imede ime – Eesti õuna. Alla euro kilo ei ole ju kallis?

    Kalaga peab peale passima, vahel on mingeid imepakkumisi, kui tähtaeg läheneb. Toorest kala ma väga lähedase tähtajaga ehk ei julgekski osta, aga suitsukala puhul ei taju ma sellist ohtu.

  9. tavainimene said, on 26/02/2012 at 19:53

    Hoh, köögivili on mul lausa tasuta käes — maal keldris kartul, kaalikas, peet, porgand, kurgi- ja kõrvitsapurgid. Puuviljaga on natuke kehvem lugu, aga Lobo õunad on praegu veel täitsa söödavad. Hiired arvavad ka nii. (Kass arvab selle peale, et “õunad on suht mõttetu kraam eniveis”. Paneb tuima, nagu noored ütlevad.)
    Veiseliha on küll uus idee, ma seda muidu ei osta, sest ei oska valmistada. Aga vanaema tehtud liharullid olid kunagi väga head. Malmpotis koorekastme all hautatud. Mmm.

    • notsu said, on 26/02/2012 at 21:44

      omast kogemusest võin öelda, et veiseliha kõigile (nt mulle) ei sobi: liiga valgurikas, liiga vähe rasvane, et mu seedesüsteem üldse aru saaks, et see toit on. Eks see ole individuaalne, aga punane kala on selle koha pealt universaalsem.

  10. kaarnake said, on 27/02/2012 at 13:51

    Veiseliha hautamisel on 22rmiselt soovitatav lisada SEArasva. Sest see teeb toidu maitsvamaks ja on vrdl oliivi6liga meeldivaman hinnaga, myyakse seajalgade sygavkylmikus. Rasva sees hautatult on sellel lihal jumet, maitsetu rapsi6liga on m6ttetu nii head asja teha…
    Kuna keegi ei hyydnudki – Buuu!, siis julgen veel saladuskatte all 8elda, et sygavkylmutatud veisekont (rakvere raguu, 1,20 eur/kilu jt) on ytlemata hea asi Kuna seda konti l6ikab masin, on kyljes ka ysna palju liha, kuna turult ostetud kont on k2sitsi p2ris paljaks lihvitud. Kui seda sarvlooma-osa yks 6htu keeta (min 4 tundi) ja teisel p2eval supp teha, siis saab p2ris delikatess-s88gi. Puupliidi omanikud on siinkohal 6nnelikumas olukorras (elektri hind vs pliidikytmise lisav22rtused).
    Vanakooli meestele meeldib selline kont paljaks n2rida, aga kui sul sellist meest v6i v2ikekiskjat ei ole, siis j22b see kraam kahjuks yle, mulle isiklikult ei meeldi liharibakestega k66luseid n2tsutada. 6nneks on mul spetsialistid.
    Lobo 6unapuid tasub kasvatada, kuigi praegu v2idetakse, et pole just parim sort uute taustal Lobo 6un on ilus punane ja paksu koorega ja p2rast paari kuud koridoris kapi otsas maaitseb maasika j2rgi(v6i oli see apelsin) tegelikult ilus ja karakteriga 6unasort.

    • notsu said, on 27/02/2012 at 18:39

      Kui inimene parasjagu kolesterooli väldib, siis searasv talle vast ei sobi.

    • kaarnake said, on 27/02/2012 at 23:29

      See on delo tehniki: ) vabandan, mul on aegajalt napakad mäluaugud. Aju, noh: )

  11. tavainimene said, on 28/02/2012 at 10:24

    No ma ikka aeg-ajalt patustan ka natuke. Vastlapäevaks küpsetasin ahjus toorsuitsupeekoni ribade sisse keeratud rohelisi aedoakaunu.

    Muide, “Lobo” on tõesti hea ja mina soovitaks teda kärntõveõrnusele vaatamata. Üks väheseid talveõunu, mis on aromaatne, mahlane ja magus. Minu teine ammune armastus on “Paide taliõun”, aga too on nimele vaatamata rohkem ikka sügissort.


Lisa kommentaar

