tavainimene

Pollyanna

Posted in * by tavainimene on 17/10/2011

Tuleb lihtsalt muuta inimeste suhtumist, ja see ei maksa midagi.

9 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. malle tartumaalt e kaarnake said, on 18/10/2011 at 07:58

    Inimeste ostmine maxab alati midagi.

  2. bunsen_lamp said, on 18/10/2011 at 19:11

    Kõige raskemad asjad ongi need mis midagi ei maksa. Raha eest saab ikka aga proovi sa ilma rahata, see nõuab tõsist tööd ja vaeva.

  3. tavainimene said, on 18/10/2011 at 20:41

    Ma juhtusin pühapäeval raadiost kuulama väga toredat intervjuud ühe teaduse populariseerijaga, kes nimetas, et autos turvavöö kasutamise suhtes inimeste hoiakute oluline muutmine võttis aega … 40 aastat. Ja meil siin tahetakse vahel “lihtsalt suhtumise muutmisega” lahendada probleeme palgalõhest prügi sorteerimiseni, kujutades ette, et kui trükkida üks ports brošüüre, siis peakski nagu asi jonksus olema, sest kõigile on ju asi selgeks tehtud ja küllap nad juba oma suhtumist muudavad. Mul on vahel olnud väike kahtlus, et “tuleb lihtsalt muuta inimeste suhtumist” on omamoodi valvefraas, kui ei osata vastata küsimusele “jah, aga mida siis teha?” — jätab soliidse mulje ega kohusta argmenteerima.

    Aga tänasest Andres Arraku majandusloengust selline mõte: suure rahaga oskab iga loll hästi elada.

    • Morgie said, on 19/10/2011 at 21:16

      portsu brošüüre ei saa ometi tasuta trükkida.
      mis palgalõhesse puutub, siis eriti ei üritata muuta suhtumist, et inimesed saavad just seda, mille on ära teeninud.

  4. notsu said, on 19/10/2011 at 02:13

    Samas kinokunstiga harjuti rutem kui turvavööga.

    Kas turvavöö omaksvõtmatuse taga ei olnud osalt ka autotootjate vastupropaganda? Kui turvavööd tulid, siis tootjad ei tahtnud neid eriti oma autodesse panna, et muidu veel mõeldakse, et auto ei ole turvaline.

    • Morgie said, on 19/10/2011 at 21:18

      eks see on jälle suhtumise küsimus. autotootjate suhtumise küsimus.

    • notsu said, on 20/10/2011 at 00:58

      nojah, aga suhtumise sisu ei olnud “turvavöö on mõttetu”, vaid “ei mõju reklaamile hästi”. St autost endast ja tema turvalisusest juba eemal. see ei olnud mitte suhtumine auto külge pandud täiendusse, vaid PR-ennustus (pagan teab, kas üldse õige, ega tootjad ei taipa ju alati ära, mida tarbijad ostaksid).

  5. kaarnake said, on 20/10/2011 at 07:17

    Vonneguti raamatus “Kassikangas” oli yx algelise kultuuriga endine dzhunglirahvas, kes yldiselt elas räpases sohu ehitatud slummis äärmises viletsuses. Kogu yhiskonna progressist & kasulikest leiutistest koos industrialiseerimise, hariduse, meditsiini, kanalisatsiooni jm-ga huvitasid neid vist ainult marihuaana & elektrikitarr.
    Kes väidab, et teised rahvad väga teistsugused on? Irw!

  6. kaarnake said, on 20/10/2011 at 07:21

    Selles raamatus olid veel endistest lenduritest sõbrad-pullimehed diktaator & “illegaalne” usujuht, bokononistide salariitused, teadlase perekond, kus kõik olid oma väga teravate & imelike probleemidega abita jäänud &m asjad, millest paljud puudutavad keda iganes meist.
    Vonnegut kirjeldab väga osavalt turunduse & manipuleerimise ahelaid, kusjuures kyllalt usutavalt. Huvitav, mida ta turvavööde kohta ytleski?


Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: