tavainimene

Haridusstrateegid koolide kallal

Posted in * by tavainimene on 30/06/2011

Iga kord, kui ma loen, et Tööandjate Keskliit mingis asjas sõna võtab, tunnen ma, kuidas tuba läbiks nagu jäine hingus ning kõrvus hakkab kõlama Darth Vaderi tunnusmeloodia. Nüüd siis on nad lubanud ulatada haridusministrile abikäe põhikooli ja gümnaasiumi lahutamiseks, kuna see olevat meie hariduselu tähtsaim ja kiireloomulisim prioriteet.

Lugesin ka haridusstrateegiat ega saa aru, kuidas on võimalik seda nii tõlgendada. Minu meelest on seal hariduse suurte väljakutsetena nimetatud hoopis teisi asju — õpilaste isiksuse areng, õpetaja staatus, teadmusühiskond jne. Alles arengut toetava hariduskeskkonna all on ära nimetatud, et põhikool lahutatakse gümnaasiumist, jättes paraku seletamata, milleks see ka hea on.

Minu teada saavad küll ka väikestest maakeskkoolidest lapsed kõrgkoooli riigieelarvelistele kohtadele. Kui gümnaasium hakkab olema ainult maakonnakeskuses, kas see tegelikult ikka lisab võimalusi ja tõstab kvaliteeti? Kardan küll, et tuleb jälle aeg, kus nälginud näoga gümnasist peab hakkama direktorile seletama, et “isal on talu küll, aga väike, ei too midagi sisse”.

Minu ketserlik arvamus on, et meie hariduse suurimad probleemid on hoopis sotsiaalprobleemid. Aga tööandjate esindajate kuuldes ma seda muidugi öelda ei julgeks. Sest seal, kus on sotsiaal, on ju kohe ka sotsialismus, ja kus on sotsialismus, seal on Siber.

Üks vastus

Subscribe to comments with RSS.

  1. Keit said, on 30/06/2011 at 14:36

    “Iga kord, kui ma loen, et Tööandjate Keskliit mingis asjas sõna võtab, tunnen ma, kuidas tuba läbiks nagu jäine hingus ning kõrvus hakkab kõlama Darth Vaderi tunnusmeloodia.”

    Krt, mul on sama tunne. Nad võiksid end õige ümber nimetada Töötajate Vastaseks Liiduks. Siis oleks kohe asi selge kellega tegu, ei mingit keerutamist.

    “Sest seal, kus on sotsiaal, on ju kohe ka sotsialismus, ja kus on sotsialismus, seal on Siber.”

    See ongi ilmselt peamine viga, miks eesti rahvas laseb end lõputult valitsuse poolt kottida. Keegi ei taha näida liiga sotsaal-lembina, sest siis tembeldatakse kohe kommariks. Kasvõi vaadates veebiväljaannete kommentaariumeid – niipea kui keegi julgeb valitsust sotsiaalprobleemide pärast kritiseerida, hakkab tulema kommentaare stiilis: “ahah, tahad jälle ENSV’d tagasi, jah?”


Lisa kommentaar

