tavainimene

Naisküsimus

Posted in * by tavainimene on 16/06/2011

Sattusin alles nüüd lugema Mare Tralla pahameelt selle üle, et pilkupüüdev välimus toob lisaks soovitavale tähelepanule kaasa ka soovimatu tähelepanu. Võib-olla oleks abiks T-särk kirjaga “vilistagu ainult sümpaatsed kutid”? Miskipärast meenus mulle seoses selle “oma seksuaalsuse takistamatu manifesteerimise” teemaga üks artikkel, milles tõdeti, et “feminism 2009 means acting out male masturbation fantasies — because you want to.”

SlutWalk on iseenesest kindlasti lõbus üritus. Miks mitte veel ka RichWalk, kus jõukurid marsiksid õiguse nimel liikuda vabalt ja kartmata igal kellaajal igas linnaosas, kallis kell randmel säramas ja priske rahakott põuetaskut pungitamas. Tegelikult kuluks õigluse mõttes ära ka NunWalk, kus edevusetud (või lootusetud) naised nõuaksid vabadust kanda ilmetuid ja varjavaid riideid, sättimata juukseid ja jumestamata nägu ilma tüütult matroneerivate nõuanneteta stiilis “kullake, aga kui sa prooviksid poisipead ja pikitriipu?”.

11 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rents said, on 16/06/2011 at 21:39

    Artiklit lugedes läbisid mind üsna sarnased mõtted. Aga mul oli igav ja tegin vea – lugesin ka kommentaare. Paha hakkab, kui kommenteerijad tõsimeeli räägivad, et loomulikult on mul õigus ilusale naisele järgi vilistada või öelda, et “Sa oled pandav piff” – ja veel halvem hakkab, kui ta lisab sinna juurde “Ja loomulikult ütlen ma miniseelikuga paksule lehmale, et “ohhoo, lehm on seeliku selga ajanud!””

    Sest ma küll ei kujuta ette, et kained naised mõnele mehele ütlema läheksid, et kamoon, sa oled nii kole oma lühkarite ja palja ülakehaga – aga paljud mehed arvavad tõsimeeli, et neil on õigus seda teha. Ja see on väga nõme ja matslik.

  2. tavainimene said, on 17/06/2011 at 06:02

    Kh-kh-kh, kuule, aga äkki sedasorti direct action oleks just abiks? Et vihased naised koguneksid kampadesse, vilistaksid meestele järgi, kommenteeriksid nende tagumikke, ilguksid, et “õu, kuule, kus musklid jätsid?” ja “mida säär, mida sokk”?
    Ah ei, muidugi, kurjale tuleb ikka heaga vastu minna ja “parim kättemaks on mitte muutuda nendesarnaseks”.

    • e. said, on 17/06/2011 at 09:42

      kommentaaridele oleks ka “like” nuppu vaja.
      “mida säär, mida sokk” (“mida sandaal, mida sokk”) kommentaari võtaks küll hoobilt kasutusse…

  3. tavainimene said, on 17/06/2011 at 15:29

    Ega naiste vilekooril ja hõikumisel poleks vist nagunii meestega samaväärset heidutusvõimet, kuna sellel on oluliselt väiksem tõenäosus eskaleeruda ohtlikuks füüsiliseks ründeks. Kui palju ka perevägivallast rääkivate artiklite sabas ei kurdetaks, et mis on ometi paar tühist rusikahoopi selle hirmsa näägutamise kõrval.

  4. Rents said, on 17/06/2011 at 17:38

    Kusjuures ma olen mitu korda lugenud ühe (siiralt loodan, et ühe, mitte et selliseid on mitu) väidetavalt koleda naise kommentaari, kes väidab, et teda on tänaval isegi löödud, võõra inimese poolt, kes hoobi saateks ütles, et ta on suisa rõve. Tahaks loota, et see kommenteerija on lihtsalt troll, aga kahjuks võin täitsa uskuda, et selliseid olemas on. :(

  5. kaamosrules said, on 17/06/2011 at 20:13

    Robert Merle “Kaitstud mehed” tuleb meelde.
    Mehed saavad maailmast otsa, rollid vahetuvad, järelevilistajaiks saavad naised.
    Aga ernev on ainult see, et kuna mehi on vähe, siis ei nimetata kedagi “inetuks jääraks” – nälja ajal on ka kärbes liha….

  6. sol said, on 18/06/2011 at 00:59

    Õigluse mõttes kuluks ära ka protestimarss ebastandartse välimusega inimestele, kes soovivad kanda vabalt valitud riideid, ilma sõimuhüüete ja tüütult matroneeriva õpetamiseta stiilis “sulle see ei sobi” , “su jalad on liiga paksud/kõverad” “sinu vanuses enam nii ei käida” jne.
    Õelate kommentaaridega üksteise välimuse pihta hiilgavad ju ka õrnema soo esindajad. Ma ei teagi, mis on vastikum – kas meesterahva kõva ja selge häälega lajatatud kommentaar lehma ja seeliku kohta. Või 2 naist, kes sind üksisilmi jõllitavad, siis pead turtsudes kokku pistavad, sind uuesti pealaest jalatallani mõõdavad,ise naerust lämbudes…
    Korpulentsed naised marssimas, armsad kõhuvoldid läbipaistva pluusi all hüplemas, miniseelik pingul ümber viljakusjumalanna-puusade. Loosungiga: Kui teile EI MEELDI mu riided, võin need üldse ära võtta!

    • e. said, on 18/06/2011 at 11:01

      … pealkirjaks oleks FatWalk.

  7. Jälle olen snoob « Läbikäigu K said, on 18/06/2011 at 04:34

    […] blogis on huvitav jutuajamine, algas Mare Trallast, aga on juba hulk maad kaugemale […]

  8. e. said, on 18/06/2011 at 11:15

    aga natuke tõsisemas toonis rääkides. ma olen tralla selle poindiga nõus, et inimene võib ÜKSKÕIK, MIDA kanda (või üldse mitte midagi kanda) – ja see EI ole kutse vägivallale. see, kui ma ihualasti mööda linna nt käin, ei tähenda, et ma esimese ettejuhtuva mehega ühte heita sooviksin ning EI ole kutse vägistamisele. aga kui ma ihualasti mööda linna käin, on kuidagi tobe tunda end kohutavalt ahistatuna sellest, kui inimesed mind vaatama jäävad…

    mõttes, et ikka jääb silma see, mis on erinev või see, mis mõtted, ee, vasakule viib…

    ma ise jäin eile üht iseenesest väga tavalist vaatepilti – pikakoivalist tsikki kõrgetel kontsadel, kes nendega ABSOLUUTSELT käia ei osanud – pikemalt jõllitama ilmselt vägagi hukkamõistva näoga, enne kui taipasin, mida teen ja pilgu ära pöörasin. samamoodi muutusin ma meeste rindadega rääkimise kombe suhtes oluliselt leebemaks pärast seda, kui ise tabasin end paaril korral mõnda terasest mehelikku kanni väga hajameelsel, aga see-eest ainitisel pilgul imetlemast :)

    küsimus on tähelepanu vormis. aga tralla mu meelest pani igasuguse tähelepanu ahistamise alla.
    kuigi, tunnistan, lugesin ta artiklit suhteliselt diagonaalis, nii et v-o sain ta poindist valesti aru.

  9. […] et mul üldse mingi välimus on, omandada silmad, selle asemel, et olla nähtaval. Pealegi, nagu Rents paraku meenutas, ei ole ka koleolemine mujal kui minu peas nii turvaline midagi – meenub kohe, et need […]


Lisa kommentaar

