tavainimene

“Ma olen raamat”

Posted in * by tavainimene on 12/04/2011

Müügitekst ütleb, et “see on raamat, mis omal moel võtab kokku kõigi inimeste vaikivad igatsused”. Helde aeg, mis veel? Raamatute Raamat? Sõna Apoteoos? Raamat, Mis Loeb Sind? Kas natuke üle pakutud ei ole?

Ma olen nüüd arvatavasti igaveseks hukka mõistetud, aga see ei meeldinud mulle kohe mitte üleüldsegi. VL arvab, et ta on inimeseks saanud Sõna? Ja HR arvab, et kaks VL unenägu ütlevad jumala ja elu mõtte kohta rohkem kui kõik raamatud, mida eales kirjutatud? No ma ei tea… Ja mis tobe MOOD see on tekkinud osa SÕNU suurtähtedega kirjutada? Kas tühmile lugejale on vaja puust ette teha ja PUNASEKS värvida?

Ma üldse ei eita, et autorid on väga ja väga targad. Äärmiselt vaimsed. Lihtsalt nende vaimulaad on mulle nii kohutavalt võõras. Ma lausa pelgan seda pühalik-tõsiselt ilulevat torupillipõletaja-puritaanlust, mis nõuab nii inimeselt kui sõnalt (Sõnalt) ainult pürgimist Ülima Saladuse poole. Ei mingeid labaseid lihtrahva meelelahutusi, ei mingit argipäeva, ei mängu ega nalja, pikk kriips peale vemmalvärssidele ja kriminullidele, seksile ja šnitslitele. Aga minu meelest oleks ainult jumala poole pürgimisele pühendunud maailm isegi jumala enda jaoks talumatult igav.


5 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. p-karu said, on 12/04/2011 at 14:02

    Mmm, jah. Olen arvustajaga nõus. Kui ikka võtta, et Sõna oli Jumala juures ja Sõna oli Jumal, aga autor väidab, et tema on t/Terve r/Raamat, siis ju nagu öeldakski jumalale, et võta end koomale, poisike.

  2. iibis said, on 13/04/2011 at 20:51

    Tahan lihtsalt ära märkida, kui väga mulle meeldib väljend “kriips peale vemmalvärssidele ja kriminullidele, seksile ja šnitslitele.” Ju siis tabab täpselt ka minu koduperenaisemaitset. Sest, olemata küll käes hoidnud Raamatute Raamatut, on mul kogemused “Varjuteatriga”, mis, palun vabandust, oli lihtsalt igav. Siinset teksti lugedes tundsin, kuidas süütunde kivi mu südamelt langes. Polegi ainus!

  3. haikala said, on 13/04/2011 at 22:28

    Njah. Eks see Raamat ühte Nobelit väärib.

  4. poliitiliselt korrektne printsess said, on 14/04/2011 at 18:04

    “Varjuteatri” pealt riisutud supivaht.


Lisa kommentaar

