tavainimene

Valija kiri I

Posted in * by tavainimene on 17/02/2011

Lugupeetud IRL!

Sain 17. skp kätte teie saadetud lepingu oferdi. Kahjuks ei pea ma selle vastu võtmist võimalikuks. Järgnevalt selgitan, miks.

1. Te soovite kohustuda uue majanduskasvu saavutamiseks alandama maksukoormust, kuid samas hoidma riigieelarve tasakaalus ja isegi  toetama jõuliselt ettevõtlust. Mulle tundub see liiga ilus, et olla tõsi. Igal juhul sooviksin teada, missuguseid riigieelarve kulutusi kavatsete sel juhul jõuliselt vähendada.

2. Emapensioni suhtes olen jõudnud arusaamisele, et see on taktikaline käik, tõmbamaks Keskerakonnalt ära pensionäride hääli — lubadus, millest poleks koalitsioonikõnelustel kahju loobuda. Leian ka, et rahvastikupoliitiliselt oleks tulemuslikum praegu vaesuses või vaesusriskis kasvavate laste tõhusam toetamine.

3. Tasuta kõrgharidust mistahes valitud erialal kõigile, kes on saanud riigieksamitel vähemalt 20 punkti, ei pea ma mõistlikuks. Leian, et olulisem on tagada, et kõik õppurid läbiksid vähemalt rahuldavate tulemustega põhikooli ning sellele järgneva haridustaseme (kutsekeskkool või gümnaasium). Siin peab hariduspoliitika olema hästi lõimitud sotsiaalpoliitikaga.

4. Kodukulude vähendamine on kiiduväärt algatus, kuigi maamaksuvabastus tõotab kujuneda “kingituseks kõige tugevamale”. Mis puutub korterelamute soojustamisse küttekulude vähendamiseks, siis sooviksin näha detailsemat plaani, kuidas kavatsetakse motiveerida inimesi võtma oma korteri tagatisel pangalaenu, millega tehtava investeeringu tasuvusaeg on vähemalt 15 aastat. St alles selle aja möödudes hakkavad igakuised kulutused vähenema. Arvestades majade amortisatsiooni, inimeste eluea ja eluplaanide pikkust, kütuse- ja kinnisvaraturu ettenägematust jms ei tundu selline ettevõtmine kuigi atraktiivne.

5. Astmelise tulumaksu osas olen kõhkleval seisukohal, kuid leian, et selle vastandamine “rahvuslikele huvidele” on ülemäära dramaatiline. Palgaarmee küsimuses olen teiega tõepoolest nõus, kuid kardetavasti ei ole see piisav argument.

Sooviksin veel lisada, et loomult pigem konservatiivse inimesena, kes põhimõtteliselt pooldab rahvusriigi ideed, olen ma mõnedel varasematel valimistel Isamaaliidu poolt hääletanud. Samas meeldib mulle üha vähem riiklikult juhitud patriotism ning agressiivne poliittehnoloogia.

Eelöeldut silmas pidades lükkan teie pakutud valimislepingu seekord tagasi.

Lugupidamisega,

tavainimene

Lisa kommentaar

