tavainimene

Kuulasin eurolaule

Posted in * by tavainimene on 26/01/2011

Lööklaulu EM läheneb jälle ja rahvuslikud kvalifikatsioonivoorud käivad. Ma kuulasin siis ka poolfinaali jõudnud lugusid ja panin oma vinguviiuli hüüdma.

1. Rolf Roosalu “All & Now” — minu meelest iseloomutu europopp, hittlooks liiga monotoonse refrääniga, puudub see käik või nõks, mis kummitama jääks. Hinne 12 palli skaalal 6.

2. Victoria “Baby Had You” — ma ei kujuta hästi ette, kuidas see laval elavas esituses kõlab. 6.

3. Noorkuu “Be My Saturday Night” — see lühike jupp, mis tahaks nagu natuke Pet Shop Boysi teha, on veidi huvitavam kui ülejäänud “hele jaal”. 5.

4. Jana Kask “Don’t Want Anything” — päris tore ballaad, meenutab veidi Aguilerat, aga refrään n-ö vajub ära, ei kerki kulminatsiooni, miski kriva on seal sees. 8.

5. Ithaka Maria “Hopa’pa-rei” — pidin tooli pealt maha kukkuma. “Karvade sees krutsifiks ja silmis kahtlane leek” — mida hekki, nagu noored ütlevad. 3.

6. Outloudz “I Wanna Meet Bob Dylan” — kuulata laseb, kuigi ilmselt mitte “tulemusele orienteeritud”. Mulle meeldis too Epliku lugu kah. 9.

7. Uku Suviste “Jagatud öö” — muusika ja sõnad absoluutsete suurmeistrite töö, aga tulemus sobiks mõne telenovela tunnuslooks. 4.

8. Elmayonesa “Kes ei tantsi, on politsei” — häbelikult tunnistan, et reggaeton mulle vahel täitsa meeldib, aga see konkreetne esitus tuleks nagu kangete rahustite ja 70sentimeetrise lumevaiba alt. Kui politsei ei tantsi, siis ta ootab kuumemat lugu. 4.

9. Ans. Andur “Lapsed ja lennukid” — päris tore, eesti keele eest lisapunkt. Aga masse selline jahe “me-ei-võta-kogu-seda-pulli-eriti-tõsiselt” hoiak ning rõhutatult amatöörlik vokaal kaasa ei tõmba. 10.

10. Kait Tamra “Lubadus” — estraadiballaad miks mitte, aga lauluhääl jääb lahjaks. 5.

11. Sofia Rubina “My Melody” — on küll funky, aga miskipärast lihtsalt ei istu. 5.

12. Sõpruse puiestee ja Merili Varik “Rahu, ainult rahu” — olen küll ka kunagi ammu sallitallaja ja märsilohistaja olnud, aga need esitajad ei veena. 5.

13. Getter Jaani “Rockefeller Street” — Lõhmuse tuntud nipid, võib reede õhtul jala tatsuma võtta küll. Eurovisioonile oleks ehk turvalisim valik. 8.

14. Tiiu Kiik “Second Chance” — leige New Age, ei puuduta ühtki närvi. 3.

15. MID “Smile” — see on natuke nagu  Morrissey? Raadiokanalit vahetama ei sunni, aga värskust nagu napib ja eurolugu see kah pole. 7.

16. Shirubi Ikazuchi “St. Cabah” — “Shut up and hear the noise your closet brings /…/ But to dispose you’ll have to fight“. Ma olen vist sihukese värgi jaoks liiga vana, kuigi muusikaliselt selles ju midagi on. 6.

17. Mimicry “The Storm” — pretensioonikas monotoonsus mu meelest. 3.

18. Meister ja Mari “Unemati” — ma saan aru, et mingil korteripeol või Folgi vabalaval võetakse kammipill ja kidra ja pannakse absurdi  stiilis “Viis viina ja Mehukatti ja kohe tuleb Une-Matti”. 2.

19. Orelipoiss “Valss” — autorilaulude festivalile või uue kodumaise noorsoofilmi heliribasse, miks mitte. 5.

20. Marilyn Jurman “Veel on aega” — jälle üks monotoonsus, natuke teistsuguse monotoonsuse kastmes. Sobiks ka võib-olla filmimuusikaks, viimasesse stseeni, kus peategelased sõidavad vana sapakaga mööda konarlikku heinamaad päikseloojangu poole. 5.

*

Ja need on siis 20 parimat lugu 140st. Näib, et kõva  kolm neljandikku on andnud end üles selle mõttega, et “teeb meie plaadile nats reklaami”; vähesed on lähtunud tõsiselt sportlikust ülesandest “pääseda Eurovisioonile ja saada seal võimalikult kõrge koht”.  Eelmise aastaga võrreldes siiski minu meelest huvitavam valik.

Veel üks asi. Mina õppisin inglise keelt üüratu ammu, siis kui ilma tegid veel perekond Parkerid, sestap ma ei tea täpselt, kuidas need wanna‘d, gonna‘d, gotcha‘d ja dontcha‘d käivad. Aga konstruktsioonid “I’ve gotta feeling“, “I’ll gonna” ja “we’ll going to say” tunduvad mulle nõks kahtlased.

Lisa kommentaar

