tavainimene

Kaart näitab rännusihti

Posted in * by tavainimene on 24/01/2011

Oh sa põlastus. Valijakompass ütles, et minu poliitilised seisukohad sobivad kõige enam (65%) kokku Keskerakonnaga.  Tõsi, enamus Eesti parteisid oli  väga lähedal, ainult Kristlikud Demokraadid ja Reform jäid kaugemaks. Et siis selline ettevaatlik ja selgrootu populistliku varjundiga tsentrism, peaaegu kõik sobib, mida pakutakse.

Huvitaval kombel välismaa kompassi järgi olen ma palju pahempoolsem ja palju liberaalsem. Mida see küll tähendada võiks? Vabadus, võrdsus ja vendlus — not in my back yard?

15 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. nodsu said, on 24/01/2011 at 22:15

    Minu Top-4 olid rohelised, keskerakond, sotsid ja rahvaliit, kellega koos ma ujusin ilusasti ülemises vasakus veerandikus.

  2. Indigoaalane said, on 25/01/2011 at 09:05

    mul tuli sama tulemus. st keskerakond. Tükk aega istusin shokis:)
    ma kahtlustan, et ju seal ikka on mingi sohk sees….:)

  3. nodsu said, on 25/01/2011 at 16:33

    Samas ei maksa sellele keskerakonna tulemusele erilist tähelepanu pöörata, nad ei paista oma valimislubaduste täitmise poolest eriti silma, aga kompass mõõdab valija ideede sobivust just valimislubadustega, mitte sellega, mida partei võimule saades tõenäoliselt tegema hakkab.

  4. kaarnake said, on 25/01/2011 at 22:55

    Jeesuse-lugu mäletate?
    “Käige minu sõnade, mitte minu tegude järele?”

  5. nodsu said, on 25/01/2011 at 23:43

    Millist Jeesuse-lugu? ei tea nagu sellist kohta uuest testamendist. netiotsing ei andnud kah midagi. Mul hakkas praegu kohe huvitav, kust see tsitaat pärineb.

  6. tavainimene said, on 26/01/2011 at 07:11

    Jeesus vist ütles hoopis variseride kohta, et “tehke seda, mida nad ütlevad, aga mitte seda, mida nad teevad”.

  7. kaarnake said, on 26/01/2011 at 16:17

    Ei, minu piiblis on nimetet lause olemas, kas siis ironiseeriva tsitaadi tsitaadina, aga just nii otsekõnena ma seda mäletan.. Ning seda öeldi poliitikute (variserid olid mitte usukogudus, vaid partei) kohta. Tegu on 90-tel eestirahwa seas levitatud ytlemata poeetilise väljaandega, usun, et tõlgetes võib suuri erinevusi olla.

  8. nodsu said, on 26/01/2011 at 16:48

    kui leiad, kus kohal ta oli, oleks tore, kas või vaadata, mismoodi teistes tõlgetes on ja mis seal õieti mõeldi

  9. kaarnake said, on 27/01/2011 at 09:13

    Nodsu, ma jätan õiguse tsitaadi täpsuse ning väljaannete osas sulle. Minu piibel viibib hetkel teises maakonnas & ma saan toetuda ainult oma 4a tagusele lugemiselamusele.
    Fakt on, et avalike tegelaste silmakirjalikkus on Piiblis kõnekäänuga jäädvustamist pälvinud ja seda tsitaati kasutataxe teatud ontextis usinaste.

  10. kaarnake said, on 27/01/2011 at 09:26

    K-KKontextis, vabandage.

  11. nodsu said, on 27/01/2011 at 17:15

    iseenesest huvitav, kui öeldi just variseride kohta – mulle on jäänud mulje, et need üldiselt tegid nii, nagu rääkisid, noh, et olidki sellised puritaanlikult vagad tegelased nii sõnas kui teos ja läksid selle peale ülbeks kätte ära.

  12. kaarnake said, on 27/01/2011 at 21:55

    Ehk tekkis dialektika-alane yletamatu eriarvamus, vrdl igasugu kirikukogude kolmainsuse-teemalised tähenärimise-sõjad yhe ja sama jumala järgijate vahel.

  13. kaarnake said, on 27/01/2011 at 21:56

    Hiljem sai variseridest silmakirjalikkuse symbol. Ka meie vanemas kõnepruugis.

  14. nodsu said, on 28/01/2011 at 02:56

    jah, ma tean, aga selle silmakirjalikkuse algne avaldumisvorm seisneski selles, et käitusid kole hästi ja vagalt, paastusid, nii et silm sinine, aga läksid selle kätte ülbeks, vähemalt osa. sama asi, mille üle sajandeid hiljem Russell kaebas, et meinstriim on arvata, et hea inimene on see, kes ei tee teatud pahakstunnistatud asju, näiteks ei joo kunagi ega vannu, aga ometi oleks palju produktiivsem headust defineerida selle kaudu, kui keegi on teiste vastu kena.

  15. kaarnake said, on 28/01/2011 at 22:56

    st negatiivne sisendus ei anna positiivseid tulemusi. paljudele on kujundi ymberpööramine liiga keerukas, ning sisendaja soovit tulemuseni ei jõuta.


Lisa kommentaar

