tavainimene

Paksunahalised ja teised

Posted in * by tavainimene on 19/12/2010

Väidetavalton diskussioonikultuuri arengus umbes sellised etapid:
1) “Sa oled loll!”
2) “Sinu mõte/sõna/tegu on loll.”
3) “Ma ei nõustu sinu mõtte/sõna/teoga sellepärast, et…”

Ja ma olen täitsa kindel, et X on mõnes järgmises valitsuses jälle minister. Ainult ühte ma ei usu. Härra X väidet selle kohta, et ta suudab teha tormist mingeid järeldusi. Selleks on vaja organit, mille  nimi on aju.

Nii arvab Tiit Hennoste Sirbis. Tõsi, temal on ministri nimi välja kirjutatud. Mina ei tahtnud kirjutada. Naljaga pooleks võiks öelda, et pelgan ennetavat hüvitist. Hennoste ilmselt ei karda, peatoimetaja Tarand ka mitte. Arusaadavalt on nad kindlad, et ministri nahk on piisavalt paks, et säärastest sutsakatest mitte välja teha. Teeks ta ju ennast ise narriks, kui läheks kohtusse, käes arstitõend selle kohta, et tal on siiski aju olemas.

Lugesin hiljuti ühe võrdõiguslase kirjutist, kus ta kurtis, et naised hoiduvad poliitikast eemale, kuna nende eksisamme kritiseeritakse teravamalt kui meeste omi — “naine roolis, auto kraavis” jms. Selle peal leidis üks kommentaator, et kes hunti kardab, ärgu metsa mingu. Et liidri hädavajalik omadus on suutlikkus kriitika sääsepirinat külmavereliselt taluda. Küllap arvaks kohus ka midagi selles vaimus, et “avaliku elu tegelane peab arvestama võimalusega sattuda terava kriitika alla” jne. Mnjah. Ja siis me pahandame, et miks need riigimehed on küll ometi säärased tümikad, keda kisendav ebaõiglus ja viletsus kurdiks jätab.

Ei, ma ei arva, et ametkonnad Padaorus suurepäraselt toime tulid. (Kuigi ma kaldun nõustuma, et kogu olukord oli tõesti äärmiselt ebatõenäoline clusterfuck.) Ja kindlasti olen ma mitutki ministrit nelja- kuni kümnesilmavestluses lolliks siunanud. Aga ma ei tahaks näha seda taset riigi kõige kultuursema nädalalehe veergudel. Keegi peab ju ikka lippu kõrgel hoidma.

Lisa kommentaar

