tavainimene

Eriarvamus

Posted in * by tavainimene on 26/11/2010

Võlaõigusseaduse paragrahvile 134 lisati kaks lõiget: “(5) Mittevaralise kahju hüvitise määramisel arvestatakse rikkumise raskust ja ulatust ning kahju tekitaja käitumist ja suhtumist kahjustatud isikusse pärast rikkumist.
(6) Isiku au teotamise, muu hulgas ebakohase väärtushinnanguga või ebaõigete andmete avaldamisega, isiku nime või kujutise õigustamatu kasutamise, eraelu puutumatuse või muu sarnase isikuõiguse rikkumise eest mittevaralise kahju hüvitise määramisel võib kohus lisaks lõikes 5 sätestatule arvestada vajadust mõjutada kahju tekitajat hoiduma edasisest kahju tekitamisest, võttes seejuures arvesse kahju tekitaja varalist seisundit.”

Mul tõrgub mõistus aru saamast, kuidas seda on võimalik nii tõlgendada, et “ajakirjanduse suu suletakse” ja “pensionäridest piketeerijad tehakse puupaljaks”. Täpsemalt, ma saan aru, miks seda nii serveeritakse ja garneeritakse. Aga et nii paljud konksu alla neelavad? Mitte et praegune valitsus mulle ülearu sümpaatne oleks, aga süüdistused fašistliku diktatuuri kehtestamise katses on ikka kuidagi nagu üle pingutatud.

Kui me ühel päeval kõik koonduslaagris täisid tapame, eks siis võite mulle neid sõnu nina peale hõõruda.

*

Huvitavat lugemist
Veel huvitavat lugemist

Riigikohtu lahendid 3-2-1-63-023-2-1-17-05 ja 3-2-1-43-09 on ka üpris põnev  materjal.

3 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hundi ulg said, on 27/11/2010 at 19:37

    Sa oled hästi väljendanud seda mõtet, mis mindki on selle asja “tõlgendamisel” häirinud. Siiani arvasin, et ju ma siis olen mingi kiiksuga, et ei oska leida seda, mida kogu meedia leiab.

  2. poliitiliselt korrektne printsess said, on 29/11/2010 at 15:36

    Mulle meeldib eriti ohter alliteratsioonikasutus – suu sulgemine, piketeerivad pensionärid puupaljaks -, mis olla vana ja auväärne demagoogiavõte, nagu ma just loengust teada sain. (No mis teada sain – nagu välja toodi, üle korrati jms.)

  3. tavainimene said, on 29/11/2010 at 22:07

    Mh-mh-mh-pup-pup-pup.

    “Põmmpäised parteiparunid puistaks piketeerivad pensionärid puupaljaks.”
    “Südametunnistuseta susserdajad suukorvistavad selgust soovivaid sõnumilehti.”


Lisa kommentaar

