tavainimene

“Varjud pronksis”

Posted in * by tavainimene on 12/10/2010

Lugemisaasta seni teine raamat, mis mul ilmselt lõpuni lugemata jääb, on Lindsey Davise “Varjud pronksis”. Hea paks raamat ja maksis ainult kakskümmend krooni. Aga ei tohi ikka kirjavara kiloga osta. Kakssada lehekülge vägistasin läbi (ei jõudnud poole pealegi) ja nüüd annan alla.

Ma ei julge öelda, et see oleks halb raamat, aga lihtsalt mulle ei maitse. Põnevik ilma põnevuseta. Ei tekkinud mingit tahtmist mitte ühelegi kangelasele kaasa elada. Minategelase heietav-veiderdav jutustamisstiil ja kaootiliselt teemast mööda kakerdavad dialoogid väsitasid ära. Stiilinäiteid:  Ta kuulis, kuidas minu vabandamine kergitas tema tugevaid kulmukaari viisil, mis mind kohutavalt vihastas. Või siis: Tema tuttav parfüüm kopsis minu meeltel niisama kenasti nagu vastu pronksi kolksav raudhaamer. Noh, vastu minu kirjanduslikku närvi selle autori (ja/või tõlkija) raudhaamer enam ei kopsi. Ega kolksa.

Miski meenutas selles loos Archie Goodwini. Kahjuks ilma Nero Wolfe’ita. Ja mõrvad olid kah nii… Kujutasin vaimusilmas ette kirjastaja ja agendi vestlust kusagil kontoris vankuvate käsikirjavirnade vahel. “Tjah, midagi selles nagu oleks, aga mulle tundub, nagu oleksin ma seda juba lugenud. Hmm. Kuulge, aga kui muudaks kulisse. Kolige tegevus ümber näiteks… no ma ei tea… Vana-Roomasse?” Mispeale kirjanik tippis sõnakuulelikult “Find: suit” ja “Replace with: toga”.

Hea, et mul pühapäeval pesumaja-ajaviiteks peale raamatu ka heegeldustöö ja pleier kotis trehvasid olema. Tegelikult olekski võinud romaani sinna ajakirjade vahele sokutada, nagunii ajavad riiulid kodus üle ääre.

2 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nirti said, on 12/10/2010 at 23:51

    “Mispeale kirjanik tippis sõnakuulelikult “Find: suit” ja “Replace with: toga”.”

    *naerab suure häälega*

  2. sesamy said, on 14/10/2010 at 22:40

    Tänud hoiatamast :)
    Panen selle autori kolikambrisse Cartlandi-Barbie kõrvale, las siis lobisevad omavahel tugevatest kulmukaartest ja musklilistest käsivartest.
    Jälestan mittemidagiütlevaid omadussõnu.


Lisa kommentaar

